تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

وعده قالیباف برای رفع محرومیت ایلام

  • کد خبر : 113608
  • 17 خرداد 1400 - 10:14
وعده قالیباف برای رفع محرومیت ایلام
رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان ایلام شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

جمهوریت : رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ مجلس توجه ویژه ای به ایلام در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال داشته است، گفت: مجلس یازدهم تمام تلاش خود را برای رفع محرومیت‌های موجود در این استان به کار خواهد بست.

محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه ایلام اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز به استان‌ ولایتمدار و شهیدپرور ایلام سفر کرده‌ام که این چهارمین سفر در قالب سفر نظارت‌های استانی است.

وی با اشاره به رشادت های مردم استان ایلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی افزود: این استان از جمله استان هایی است که شناخت دقیقی از روزهای ابتدایی جنگ از آن دارم و مردم بسیار خونگرم و زحمتکشی دارد، مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند، متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی به استان توجه نشد و الان این استان یکی از مناطق محروم کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر این مهمترین جبهه های ایلام توسط جوانان همین استان مورد دفاع و صیانت قرار گرفت، جبهه هایی از جمله صالح آباد و قلاویزان مورد دفاع قرار گرفت.

قالیباف یادآور شد: هدف از این سفر نظارت میدانی شنیدن مشکلات مردم و دیدن مسائل از نزدیک است چرا که در ماه های پیش رو آماده تدوین برنامه هفتم توسعه می شویم و امیدواریم بتوانیم توجه ویژه ای به این استان محروم در تدوین برنامه ها داشته باشیم.

وی به ظرفیت های خاص استان در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم که در برنامه هفتم توسعه این استان را در اولویت مسائل زیرساختی به این حوزه ها بویژه حوزه نفت و گاز، کشاورزی و دامپروری و حمل و نقل قرار دهیم، البته در بودجه ۱۴۰۰ مجلس توجه ویژه ای به استان ایلام در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال داشته است.

رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان ایلام شد و مورد استقبال استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

قالیباف در این سفر یک روزه به شهرستان مهران عزیمت کرده تا در منطقه امیرآباد از روند اجرای طرح سامانه گرمسیری در محدوده استان ایلام بازدید کند.

بازدید از روستای شله کش از توابع شهرستان هلیلان سومین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به استان ایلام است.

حضور در گلزار شهدای شهر ایلام و نشست با فعالان فرهنگی و جهادی نیز در سفر محمدباقر قالیباف به استان ایلام پیش بینی شده است.

آخرین برنامه سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ایلام شرکت در جلسه جمع بندی است و پس از آن قالیباف استان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰