تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
11
طلسم ایران در خاک بحرین شکست ؛

برد تاریخی در منامه / یوزهای ایرانی در آسمان بحرین خوش درخشیدند

  • کد خبر : 113800
  • 17 خرداد 1400 - 23:38
برد تاریخی در منامه / یوزهای ایرانی در آسمان بحرین خوش درخشیدند
تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست بحرین در خاک این کشور سرنوشت خود را در راه صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ تغییر داد و طلسمش مقابل گربه سیاه خود را شکست.

جمهوریت : پس از مسجل شدن پیروزی ایران برابر بحرین، بازیکنان اصلی و ذخیره و کادرفنی تیم ملی مشت‌های گرده شده خود را رو به آسمان گرفتند و با خوشحالی، ماه‌های پراسترس قبل از این دیدار را فراموش کردند.

تیم ملی فوتبال ایران و بحرین از هفته هشتم انتخابی جام‌جهانی به میدان رفتند که این مسابقه با برتری ۳ بر صفر تیم‌ملی تمام شد و ایران با یک بازی کمتر نسبت به بحرین، به رده دوم صعود کرد.

پس از گلزنی سردار آزمون، مهاجم تیم ملی روی پرچم ایران بوسه زد و در ادامه در جشن بازیکنان و اعضای کادرفنی ایران شرکت کرد. دراگان اسکوچیچ هم بعد از گل دست‌های خود را باز کرد و در حلقه دستیاران خود قرار گرفت.

گل دوم ایران به نوعی تیر خلاص به بحرین بود. بعد از این گل، دراگان اسکوچیچ که ماه‌های سخت و پراسترسی را به عنوان سرمربی سپری کرده بود، با مشت‌های گرده کرده به آسمان پرید.

با گل سوم ایران توسط مهدی طارمی، بازیکنان اصلی و ذخیره تیم ملی مشت‌های گره کرده خود را رو به آسمام گرفتند. طارمی در ادامه به سمت اسکوچیچ رفت و با او هم دست داد. سرمربی تیم ملی بعد از گل روی پیست تارتان می‌دوید و مشت‌های گره‌ کرده‌ خود را نشان داد.

سامان قدوس، مهاجم ایرانی برنتفورد انگلیس که به عنوان یار تعویضی وارد میدان شد، بارها با تکنیک ناب خود بازیکنان بحرین را دریبل زد و موقعیت‌های متعددی را برای گلزنی هم تیمی‌های خود فراهم کرد.

وحید امیری، یکی از بهترین بازیکنان ایران در این دیدار، در دقیقه ۶۵ به علت مصدومیت با برانکارد زمین را ترک کرد. باید دید با توجه به نقش محوری او در تیم ملی، مصدومیت او تا چه حدی جدی است.

برخلاف دیدارهای گذشته دو تیم که معمولا تنش در داخل بازی وجود داشت، در این دیدار بارها بازیکنان دو تیم در دقایق مختلف و در هنگام توقف بازی، با همدیگر خوش و بش می‌کردند.

دیدار ایران و بحرین در حالی از شبکه سوم پخش شد که صدا و تصویر حدود هفت دقیقه مطابقت نداشت. این مشکل ناشی از تاخیر چند ثانیه در نمایش مسابقه در تلویزیون ایران بود.

جدا از کمال کامیابی‌نیا که به دلیل مصدومیت، ادامه بازی‌های تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی را از دست داده، محمدرضا اخباری، سیامک نعمتی و جعفر سلمانی سه بازیکنی هستند که شانسی برای بازی جلوی بحرین ندارند و از سکوها این دیدار را تماشا می‌کنند.

اشتباهات احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی در دقایق مختلف بازی در ارسال و دفع توپ، بیش از هر اتفاق دیگری باعث عصبانیت هواداران تیم ملی در صفحات مجازی شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰