تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
13

واکنش ایران به گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی

  • کد خبر : 113841
  • 18 خرداد 1400 - 11:44
واکنش ایران به گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی
: این گزارش، معتبر هم نیست، چرا که مبتنی بر منابع قابل اتکا نمی باشد؛ و همچنین متقاعد کننده نیز نیست، چرا که تمامی ابعاد همکاری و پیشرفت‌های حاصله را منعکس نمی کند.

جمهوریت : سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پادمان و همچنین اظهارات و مواضع عمومی او واکنش نشان داد.

غریب آبادی در این باره گفت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یک طرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملاتش با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فی‌مابین است. این رویکرد می تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود. گزارش آژانس با سوابق همکاری بین ایران و آژانس سازگاری و همخوانی ندارد.

وی افزود: این گزارش، معتبر هم نیست، چرا که مبتنی بر منابع قابل اتکا نمی باشد؛ و همچنین متقاعد کننده نیز نیست، چرا که تمامی ابعاد همکاری و پیشرفت‌های حاصله را منعکس نمی کند. تعامل سازنده، مستلزم محیط مثبت، پرهیز از پیش‌داوری و ابراز نگرانی های مصنوعی و همچنین خودداری از بزرگنمایی چند موضوع پیش پا افتاده و بی اهمیت می باشد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین در پایان تاکید کرد: آژانس باید از هرگونه دستورکار سیاسی فاصله بگیرد و باید موضعی شفاف در برابر تهدید هسته ای رژیم صهیونیستی اسرائیل و غیرقابل پذیرش بودن بیرون ماندن این رژیم از معاهده عدم اشاعه و مخالفت مداوم آن با قرار دادن تمامی فعالیت ها و تأسیسات هسته ای خود تحت پادمان آژانس، اتخاذ نماید.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰