تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5

رانت‌خواری هزارمیلیاردی کارگرنماها

  • کد خبر : 113951
  • 18 خرداد 1400 - 14:55
رانت‌خواری هزارمیلیاردی کارگرنماها
به تازگی حسن میرزایی مشاور فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر جدیدی مبنی بر کشف و پالایش لیست کارگران ساختمانی و در عین حال، صرفه‌جویی بیش از کسری بودجه طرح مذکور داده است.

جمهوریت : مشاور فناوری اطلاعات وزارت کار از قطع بیمه ۳۲۰ هزار غیرکارگر اعم از نمایشگاه‌دار، طلافروش و … خبر داد که خود را کارگر ساختمانی جا زده بودند. آمارهای ارائه‌شده توسط وی نشان می‌دهد که با این اقدام کسری بودجه طرح بیمه کارگران ساختمانی مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایسنا روزنامه «خراسان» در ادامه نوشت: وجود تفاوت میان وجه بیمه پرداختی کارگران ساختمانی با مشاغل آزاد در سال‌های اخیر موجب شده تا برخی صاحبان مشاغل آزاد، با تخلف، خود را کارگر ساختمانی جا بزنند و با پرداخت حق بیمه کمتر، از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.

بروز این تخلفات موجب شده است تا بودجه دولت برای حمایت از کارگران ساختمانی در قالب این بیمه، با کسری مواجه شود به طوری که خبرگزاری تسنیم به نقل از سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در جریان طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی گفته است: طرح بیمه کارگران ساختمانی چندی پیش در مجلس تصویب شد اما شاهدیم که ۹۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه وجود دارد و این مسئله باعث شده است بیمه کارگران ساختمانی سهمیه‌بندی شود و آنان مشکلات بسیاری داشته باشند.

در این شرایط، به تازگی حسن میرزایی مشاور فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبر جدیدی مبنی بر کشف و پالایش لیست کارگران ساختمانی و در عین حال، صرفه‌جویی بیش از کسری بودجه طرح مذکور داده است.

وی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با تقاطع‌گیری اطلاعات بیمه کارگران ساختمانی و پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، از ۱.۲ میلیون نفر دارای بیمه کارگر ساختمانی، ۳۲۰ هزار نفر که کارگر نبودند و نمایشگاه‌دار و طلا فروش و … بودند شناسایی شدند.

وی ادامه داد: با قطع بیمه آنها، هزار میلیارد تومان در سال صرفه‌جویی برای کشور اتفاق افتاد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=113951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰