تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
6

محسن رضایی: زمان وعده های بی پشتوانه به سرآمده/ آزادی های اجتماعی رعایت کنیم و جوانان را محدود نکنیم

  • کد خبر : 114212
  • 20 خرداد 1400 - 21:42
محسن رضایی: زمان وعده های بی پشتوانه به سرآمده/ آزادی های اجتماعی رعایت کنیم و جوانان را محدود نکنیم
نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال را نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت: باید آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم.

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین گفت و گوی تلویزیونی خود از طریق شبکه‌های استانی با مردم استان‌های فارس، اردبیل، خراسان رضوی و گلستان با اشاره به برنامه‌های انتخاباتی خود تاکید کرد: وعده‌های بدون پشتوانه به مردم نمی‌دهم.

موضوع تمرکززدایی ، انتخاب استانداران بومی، دادن اختیارات و قدرت بیشتر اجرایی به استانها، شناسایی نخبگان ، افزایش یارانه ، استفاده از ظرفیت های بومی و منطقه ای ، تاکید بر محرومیت زدایی، نهضت خانه سازی و چند مساله محوری دیگر از مهمترین مسایل مطرح شده توسط محسن رضایی در این گفت و گو بود.

محسن رضایی که با وعده دولت اقدام و تحول به صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمده است در گفت و گوی تلویزیونی خود با این استان ها، گفت: باید برای شکستن محاصره اقتصادی، زندگی بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی و اینکه همه ایرانیان ایرانی هستند و شهروند درجه یک و دو در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت، دوباره باید قیام جدیدی را آغاز کنیم و همدل و همصدا شویم.

رضایی با بیان اینکه زمان وعده های بی پشتوانه پایان یافته است، گفت: این نگاه و رویکردی که برای همه استان ها یک نسخه واحد از تهران صادر شود تغییر خواهد کرد.

رضایی، با طرح این پرسش که آیا نمی توان بار دیگر این همت را به خرج داد و دوباره با وحدت و انسجام همه اقوام و استان های کشور دور هم جمع شویم و حرکت سومی را آغاز کنیم؟ ، ادامه داد: با وجود رهبری فرزانه انقلاب و جوانان غیرتمند این امر شدنی است.

وی گفت: این بارهم می توان با وحدت و انسجام همه ملت و اقوام و استان های مختلف کشور حرکت نویی از قیام فرهنگی و اقتصادی را آغاز کرد.

انتخابات مهندسی شده نیست

وی با بیان اینکه این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فرد خاصی از صندوق بیرون بیاید ، گفت: این شما و مردم فهیم و بزرگ ایران هستید که سرنوشت انتخابات را رقم خواهید زد و اراده و انتخاب اصلی در دست شما ملت است.

این داوطلب انتخابات در بخش دیگری از گفت و گوی تلویزیونی خود گفت: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی همه اقوم و همه استان ها را دور هم جمع کرد و انقلاب اسلامی را با حمایت مردم و و آحاد مختلف کشور به پیروزی رساند و نه غرب و نه شرق هیچ کدام نتوانستنند در مقابل ملت ایران بایستند.

او تصریح کرد: برای بار دوم و در جنگ تحمیلی که پنج استان کشور اشغال شده بود و بیش از ۵۰ کشور دنیا نیز پشت سر صدام حسین در یک جنگ نابرابرعلیه ملت به پا خواستند ،امام (ره ) باز هم همه استانها و اقوام را دور هم جمع کرد و با وحدت ملی آنها را به زباله دانی تاریخ فرستاد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده در دولت اقدام و تحول دوباره همه استان ها و اقوام را گردهم می آورم و برای آبادانی و پیشرفت و رفاه مردم این سرزمین برنامه دارم.

رضایی یادآورشد: در دولت من ایران برای همه است، قدرت باید برای همه ایرانیان ، زندگی و رفاه باید برای همه اقوام این سرزمین باشد و دولت ما با تکیه بر توان و حمایت های مردم این کارها را انجام خوهد داد.

وی افزود: البته مکانیسم ها و شرایط اجرای این کارها و تحولات در دولت اقدام و تحول مشخص شده است ما در هر استانی مناطق اقتصادی ایجاد خواهیم کرد ،اختیارات، مسئولیت و قدرت اجرایی به هر استانی می دهیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از گفت وگوی تلویزیونی خود تصریح کرد: ما دوباره استانها و اقوام را به میدان می آوریم، مناطق اقتصادی درست می کنیم، اختیارات و مسئولیت و قدرت اجرایی به استان ها می دهیم.

رضایی یادآور شد: اگر مردم هر استان در بانکی سپرده گذاری و سرمایه گذاری می کنند، این سپرده ها باید همان جا و در همان مناطق هزینه و صرف آبادنی و رفاه و آسایش همان مردم شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجازه نخواهیم داد سپره ها و ثروت و دارایی های مردم در استان های مختلف در اختیار عده ای خاص درتهران قرار بگیرد بعد تبدیل به ارز شود و این ارز برای منافع آن افراد خاص از کشور بیرون رود.

نهضت خانه سازی ایجاد می‌کنیم

رضایی بیان کرد: از مهم‌ترین کارهای دولت ما این خواهد بود که نهضت بزرگ خانه سازی ایجاد خواهیم کرد و مردم را با ۱۰ درصد آورده صاحب خانه می‌کنیم.

وی افزود: اکنون هر خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلون تومان هزینه دارد اما در دولت ما هر کس ۳۰ میلیون تومان و ۱۰ درصد این مبلغ را بیاورد مابقی پول را از بانکها وام می‌دهیم و همان خانه در وثیقه بانک خواهد ماند تا همه اقساط پرداخت شود.

وی ادامه داد: در اروپا و آمریکا هم همینگونه عمل می‌شود و وام رهنی وجود دارد. برخی مدیران تحصیلکرده غرب، افکار غربی را می‌آورند اما تجارب غربی‌ها را نمی آورند. اگر بخش مسکن را رونق ببخشیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن به راه خواهد افتاد و نقش مهمی در اشتغال زایی خواهد داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: صاحب این نظام، مردم هستند ما خود را سپر ملت ایران می کنیم و مشکلات را حل خواهیم کرد، نمی‌گذاریم غم و غصه ای که به چهره ملت نشسته تداوم یابد. اجازه نمی‌دهیم غبار نان قرضی، زباله گردی، کولبری بر قامت بلند ملت ایران بنشیند. پارتی‌بازی و بی‌عدالتی باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد.

رضایی افزود: حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف دولت ما است. مسئله ازدواج جوانان مورد توجه است. در مرحله نخست به بانوان خانه دار که بیش از ۲ فرزند داشته باشند بعد از ۶ ماه آموزش حقوق پرداخت خواهیم کرد، ارتقای کرامات انسانی را از داخل خانه آغاز خواهیم کرد و کسب و کارهای خانگی را توسعه خواهیم داد و اولین توجه ما به اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود.

به استان ها قدرت تصمیم سازی و تصمیم گیری می دهیم

وی بر ضرورت تمرکززدایی تاکید کرد و گفت: این رویکردی که تهران استان ها را استثمار و در بیرون و خارج از کشور نیز تهران را استثمارکند و نیروهای خلاق و نخبه های استانی و ثروت مردم از استان ها را می مکند به تهران می آورند پایان خواهم داد و برای استانهای کشور قطب های جدید اقتصادی راه می اندازیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نسخه واحد صادر کردن از تهران برای همه استان ها به معنای نادیده گرفتن استعدادها، ظرفیت ها و مزیت ها ، و قابلیت های مردم هر استانی است و ما برای هم استانها برنامه خاص استان را با کمک نخبگان همان منطقه تهیه و تدوین خوایم کرد.

او تصریح کرد: البته برخی مسایل عمومی است ؛ همچون یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و این کار را به طور حتم عملیاتی خواهیم کرد.

این نامزد انتخابات همچنین تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی مساحتی کمتر از سرزمینی ایران داردند؛ ۲۵ کشور اروپایی در ایران ما جای می گیرند، ایران خیلی بزرگ است، همه اقوام و استان‌ها در انقلاب و دفاع مقدس به صحنه آمدند و در دولت اقدام و تحول همه مردم را دوباره به میدان خواهیم آورود و تمام ایران را تبدیل به کارگاهی بزرگ اقتصادی خواهیم کرد.

وی گفت: شرط و لازمه تحقق این کارها این است که شور و نشاط در کشور ایجاد کنیم از ظرفیت و توانایی همه جوان ها، بانوان به نحو مطلوب استفاده کنیم، آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانونی آن رعایت کنیم، مرتب به آنان گیر ندهیم، اجازه فعالیت دهیم و آموزش و مهارت آنها را بالا ببریم.

وی ادامه داد: با انجام این کارها هم زندگی مردم را بهبود می بخشیم و هم ایران را به قله های بلند می رسانیم، این تجربه شده است.

رضایی تصریح کرد: ما این تجربه را داریم و وقتی دردوران جنگ جوانهای ۱۸ تا ۲۰ ساله از همه اقوام ایران دور هم جمع می شدند و کارهای بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر را انجام دادند، رفع مشکلات و چالش های موجود با وجود همین جوان ها و درسایه وحدت همه ایران دوباره شدنی است.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دولت اقدام و تحول آمده تا یک بار دیگر این تحول و انسجام و وحدت را به وجود بیاورد ، چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم کردن، پارتی بازی ها ، بی عدالتی ها باید کنار برود این کار سختی نیست و تجربه شده است.

وی دوباره با طرح این سئوال که آیا بیرون کردن گرانی، فقر، تورم و بی عدالتی ارزشش کمتر از بیرون کردن صدام حسین از خرمشهر است؟ افزود: اگر این مقدس است و باید انجام شود ، دولت ما این توانایی و تجربه کافی برای آن را دارد.

رضایی با اشاره به ظرفیت های استانهای کشور گفت: هر استان به اندازه یک کشور می تواند تولید داشته باشد مشروط به اینکه استانها و اقوام را مانند دفاع مقدس به صحنه بیاوریم وایران را به کارگاه های بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال را نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت: باید آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم.

رضایی تاکید کرد: چپ و راست ، این قوم و آن قوم ، بازیها و بی عدالتی هایی از این دست باید کنار برود و دولت ما این تجربه را دارد که جوان‌ها و اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد و حالا می خواهیم وحدت ملی مانند زمان جنگ تحمیلی را به وجود بیاوریم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ، انتخاب استانداران و معاونان آنها از میان نخبگان همان استانها را از دیگر برنامه های دولت خود عنوان کرد و ادامه داد: این حق مردم هر استان است که استانداران‌شان از میان فرزندان شایسته همان استان باشد.

وی راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارایه برنامه به بانکها تا مردم با ۱۰ درصد آورده بتوانند صاحب خانه بشوند را از اولویت های دولت اقدام و تحول دانست و گفت: این برنامه ها همانگونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران هم جواب خواهد داد.

وی ادامه داد: بنده در دولت اقدام و تحول دوباره همه استان ها و اقوام را گردهم می آورم و برای آبادانی و پیشرفت و رفاه مردم این سرزمین برنامه دارم.

فارس قطب کشاورزی، گردشری و صنایع الکتروینک

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با شبکه استانی فارس با بیان برخی قابلیت های توسعه در این استان گفت: این استان زرخیز قابلیت ها و البته پیشرفت های خوبی هم در زمینه صنایع دفاعی و هم تجاری و بازرگانی داشته است.

رضایی یادآور شد: با سرمایه گذاری و جذب منابع و همچنین تمرکز روی این محور صنایع الکترونیک مهم توسعه ای این استان را در حوزه صنایع الکترونیکی و انرژی به یکی از مناطق پیشرو و محرک این صنعت تبدیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین استان فارس با توجه به وجود آثار ارزشمند تاریخی و جاذبه های بکر و طبیعی و گردشگری و همچین قرار داشتن در مرکز ثقل کشور و همجواری با استان های مختلف در جنوب و جنوب غرب می تواند به عنوان شاهراه گردشگری کشور نیز تبدیل شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، نزدیکی این استان مهم با استان های کهگیلویه وبویرحمد، یزد، کرمان، بوشهر و حتی هرمزگان را یک فرصت طلایی برای شکوفایی ظرفیت های مختلف آن به ویژه در زمینه جذب گردشگران خارجی دانست و گفت: استان فارس کانون کشاورزی در کشور است؛ این قابلیت مهم به دلیل ضعف زیرساخت ها و نداشتن صنایع تبدیلی و فرآوری و عدم سرمایه گذاری مناسب برای رونق صادرات محصولات درسطح بازارهای بین المللی سالهاست که مغفول مانده است.

رضایی ، استان فارس و شهر شیراز را مهد علم و ادب و فرهنگ و معنویت خواند و گفت: از سعدی و حافظ تا وجود بارگاه ملکوتی و مطهر شاه چراغ ، امامزاده های متعدد آن تا انسان های بزرگ و علمای برجسته دینی در این خطه و همچنین آثارو بناهای ارزشمند تاریخی خود گواه عینی بر این ادعاست.

کشاورزی اردبیل در دولت اقدام و تحول رونق می گیرد

وی همچنین در گفت کوی تلویزیونی خود در شبکه استانی اردبیل، این استان را یکی از استان‌های تاریخ‌ساز و پرشکوه در کشور عنوان کرد و افزود: مردان و زنان اردبیلی بودند که تاریخ ایران اسلامی را نوشتند، شیخ صفی‌الدین اردبیلی که بنیانگذار یک تمدن جدید در ایران بود چهره ایران را از یک سر درگمی و پراکندگی به یکپارچگی در ایران رساندند. از اردبیل به قزوین و از قزوین به اصفهان یک تمدن بزرگ ساخته شد و بیش از ۳۰۰ سال ایران دوباره در یک قیافه جدید ایران اسلامی متولد شد و هیچ گاه ملت ایران این خدمت بزرگ مردم استان اردبیل را فراموش نخواهند کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این استان بعد از آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بزرگی داشتند و امروز در حاشیه جمهوری آذربایجان هم می‌تواند نقش بزرگی داشته باشد چرا ما منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل را تصویب کردیم زیرا معتقدیم استان اردبیل می‌تواند در تعاملات تجاری با جمهوری آذربایجان نقش مهمی داشته باشد.

رضایی ادامه داد: در دولت ما آن ابهامی هم که در محل و استقرار منطقه آزاد اردبیل پیش آمده حل می‌کنیم و به یک نقطه اکتفا نمی‌کنیم ، منطقه آزاد اردبیل لازم نیست در یک نقطه جغرافیایی باشد ما این را در هیات دولت تصویب می‌کنیم و به شما قول می‌دهم که در چندین نقطه که نیاز به تجارت داشته باشد این کار را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: موضوع دوم صنایع تبدیلی است ، کشاورزی استان اردبیل ظرفیت بسیار خوب و بالایی دارد و موضوع دیگر گردشگری آب معدنی است که می‌تواند الگوی گردشگری آب معدنی از تمام کشورهای دیگر باشد و صد ها هزار گردشگر را می‌توانیم آنجا پذیرش داشته باشیم تا درآمدزایی مردم بیشتر شود.

وی ادامه داد: جاده‌های مواصلاتی را می‌توانیم در استان اردبیل توسعه داد و صنعت ، صنایع و شهرک‌های صنعتی را مورد توجه قرار می‌دهیم در کل برنامه کاملی را برای استان اردبیل در دولت خودمان تدوین کردیم که با استقرار دولت سند اقدام و پیشرفت استان امضا می‌شود و به شما قول می‌دهیم و میثاق می‌بندیم طی چهار سال آینده این سند را پیاده‌سازی کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تصویب منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون، تنوع تولیدات کشاورزی، گردشگری، دریا، صحرا و معادن را از ظرفیت‌های گلستان برای توسعه دانست و وعده داد درصورت پیروزی در انتخابات با برنامه‌ریزی صحیح از این ظرفیت‌ها برای تحول استان استفاده کند.

گلستان ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه دارد

رضایی همچنین در گفت و گوی تلویزیونی با مردم گلستان از مردم این استان به عنوان مدافعان ایران، اسلام و انقلاب نام برد و با اشاره به شجاعت رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا که متعلق به مازندران و گلستان بودند و در بسیاری از عملیات ها موفق عمل کردند، بر آنها و بر خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان و خواهران و برادران اهل سنت این استان شمالی درود فرستاد.

وی با بیان اینکه دولت من به محض استقرار با برنامه‌ای که برای گلستان متناسب با ظرفیت‌های آن تهیه کرده است، برنامه‌ها را پیش خواهد برد، گفت: یکی از مزیت‌های این استان که به تازگی توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد، منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون است اگرچه مخالفت‌های زیادی برای عدم تصویب آن بود.

رضایی افزود: منطقه آزاد تجاری می‌تواند گلستان را به کشور ترکمنستان، کشورهای آسیای مرکزی، چین و شانگ‌های وصل کند و مردم این استان می‌توانند از طریق آن یک تجارت بزرگی را عهده دار شوند، چه از طریق کالاهای ساخت خود و چه کالاهایی که از سایر استان‌ها به گلستان می‌آید و از منطقه آزاد آن به سایر کشورها می‌رود.

وی، صنایع تبدیلی را از نیازهای زیرساختی گلستان دانست و اضافه کرد: ایجاد چنین صنایعی برای تولیدات کشاورزی گلستان ضروری است زیرا این استان زمانی مرکز تولید محصولات خوبی از جمله پنبه درمنطقه خاورمیانه بود و این محصول به بازارهای جهانی صادر می‌شد اما اکنون خبری از این مزارع نیست؛ باید پنبه و دیگر محصولات گلستان را احیا کرد و صنایع تبدیلی بسته‌بندی، انبار داری و بازاریابی محصولات را در آن بوجود آورد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گردشگری را از دیگر مزیت‌های گلستان دانست و گفت: این استان که حقیقتا گلستان است، از ظرفیت گردشگری آن به سبب برنامه‌ریزی نادرست کمتر استفاده شده و باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرد.

رضایی، نزدیکی گلستان به ساحل و دریا، وجود صحرا و بیابان‌های بزرگ و معادن را از دیگر ظرفیت‌های توسعه استان دانست و افزود: این ظرفیت‌ها از نعمت‌های بزرگ طبیعی و کم نظیر هستند که با برنامه‌ریزی درست می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برای همه این ظرفیت‌ها برنامه آماده کردیم و به محض اینکه دولت من مستقر شود، سند اقدام پیشرفت گلستان را امضا و منتشر می‌کنیم و در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا مردم این قول و قرارها را ما مطالبه کنند و ما نیز خود را در قبال رای شما متعهد می دانیم.

رضایی همچنین از مردم گلستان و ایران خواست تا با حضور پرشور خود در انتخابات ۲۸ خرداد حماسه بزرگی را رقم زنند.

سند اقدام و پیشرفت مشهد در نخستین گام تدوین می شود

رضایی همچنین در گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم خراسان رضوی به بیان مزیت ها، ویژگی های مردمان و ظرفیت های بالقوه این استان پرداخت و گفت: خراسان در انقلاب و دفاع مقدس تاریخ ساز شد. بعد از رحلت امام خمینی (ره) هم فرزند برومند این استان، رهبر معظم انقلاب سکان هدایت انقلاب را به دست گرفتند و ایران ما را از تلاطم های بسیار عبور دادند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با حمایت امام رئوف (ع) چهره شادمانی را به ملت برگردانیم. مشکلات معیشتی را برطرف کنیم و زوار امام هشتم (ع) با شادمانی وارد مشهد شوند. غصه اجاره نشینی و تهیه بلیت نداشته باشند. با سربلندی به پابوسی حضرت امام رضا (ع) مشرف شوند.

رضایی ادامه داد: متعهد می‌شوم به محض استقرار دولت خود، طرح اقدام و پیشرفت خراسان را امضا کنیم و تعهد میدهم همه برنامه ها را عمل کنیم. از جمله صنعت خراسان که فضای بسیار برای توسعه دارد. توسعه همه شهرهای استان را عملیاتی خواهیم کرد. همچنین چند مدرسه تربیت زمامداران آینده نیز در خراسان ایجاد خواهیم کرد و جوانان شایسته و گمنام مثل شهیدان کاوه و شوشتری را به این مدارس می‌آوریم و به عنوان زمامداران آینده تربیت می‌کنیم.

برنامه های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، طی روزهای آتی نیز ادامه می یابد.

تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تا ۲۴ ساعت پیش از ۲۸ خرداد ادامه خواهد داشت و در این ۲۴ ساعت، تبلیغات ممنوع است.

انتخابات این دوره، ساعت هشت صبح روز ۲۸ خرداد همزمان در سراسر کشور برگزار می شود؛ نزدیک به ۶۰ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=114212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰