تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

این تراشه مغزی یادگیری زبان را غیر ضروری می‌کند

  • کد خبر : 114265
  • 21 خرداد 1400 - 19:40
این تراشه مغزی یادگیری زبان را غیر ضروری می‌کند
انتظار می‌رود که این تراشه مغزی راه‌حل‌های عصب‌شناختی را برای بیماری‌هایی مثل آلزایمر، مشکلات ستون فقرات و حتی زوال عقل، فراهم کند. تراشه نورالینک یکی از سودمندترین اختراعات این قرن خواهد بود.

جمهوریت : ایلان ماسک موسس شرکت نورالینک، بتازگی جزئیات بیشتری دربارۀ تراشه مغزی نورالینک فاش ساخت. به گفته وی یادگیری زبان طی ۵ تا ۱۰ سال آینده منسوخ خواهد شد و انسان‌ها می‌توانند به کمک تراشه مغزی با یک زبان مشترک با یکدیگر صحبت نمایند.

این تراشه که به زودی آماده می‌شود تا به مغز انسان متصل شود، می‌تواند ارتباطات را خیلی سریع‌تر و راحت‌تر کند. این کارآفرین مولتی میلیاردر نظراتی در مورد منسوخ شدن زبان انسان طی ۵ یا ۱۰ سال آینده داد و گفت که نیازی نیست انسان‌ها از طریق زبان‌های سنتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ایلان ماسک معتقد است که اگر از یک زبان جهانی استفاده شود، طریقه‌ی صحبت کردن ما به طرز چشمگیری ارتقاء پیدا خواهد کرد. زبان، این ابزار ارتباطی دیرینه، در گذر زمان یا تکامل می‌یابد و یا از بین می‌رود. اساتید زبان شناسی اتفاق نظر دارند بین ۵۰ تا ۹۰ درصد زبان‌هایی که در اوایل قرن بیست و یکم مورد استفاده قرار می‌گیرند به احتمال زیاد تا سال ۲۱۰۰ منسوخ خواهند شد.

ایلان ماسک افزود: این تراشه در حال پیشرفت است و فعلاً برای کمک به افرادی که دچار آسیب‌ مغزی هستند، تمرکز دارد.اما انتظار می‌رود تراشه مغزی نورالینک طی چند سال آینده توسعه پیدا کند و نحوۀ ارتباط ما را ارتقاء بخشد. این تراشه قبلاً در مغز یک میمون کاشته شده بود، تا بتواند بازی ویدئویی انجام دهد. این میمون با استفاده از یک جوی‌استیک، بازی ویدئویی انجام داد و باعث بُهت و حیرت متخصصان شد.

این تراشه با استفاده از دو هزار الکترودی که به قشر حرکتی مغز متصل می‌شود، سیگنال‌های الکتریکی مغز را ضبط و رمزگشایی می‌کند. این تراشه که به اندازۀ یک سکه است، توسط رشته‌هایی به رساناهایی که درون مغز کاشته شده‌اند، متصل شده است. روند نصب تراشه در مغز نسبتاً ساده است و نورالینک ادعا می‌کند رشته‌های تراشۀ مغزی بسیار ظریف‌ هستند و با دست انسان قابل نصب نیستند.

از این رو، شرکت نورالینک در حال توسعه‌ی یک ماشین است که بتواند تراشه را به طور بی‌نقص درون مغز نصب کند و آن را با بافت ارگانیک انسان پیوند دهد. انتظار می‌رود که این تراشه مغزی راه‌حل‌های عصب‌شناختی را برای بیماری‌هایی مثل آلزایمر، مشکلات ستون فقرات و حتی زوال عقل، فراهم کند. تراشه نورالینک یکی از سودمندترین اختراعات این قرن خواهد بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=114265

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰