تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
14

مهرعلیزاده: به تمام رویه‌های غلط پایان می دهم

  • کد خبر : 114303
  • 21 خرداد 1400 - 20:44
مهرعلیزاده: به تمام رویه‌های غلط پایان می دهم
بگذاریم کسی که درد مردم را می فهمد بیاید و برای مردم کار کند. برنامه های منظمی برای دولت دارم و در بخش های مختلف برنامه ها نوشته شده است. برای مثال میزان یارانه ها باید افزایش یابد و یارانه ها حداقل به میزان ۵ برابر برای پنج دهک پایین افزایش پیدا کند تا خط فقر که در حال حاضر روی ۷ میلیون تومان است، پایین بیاید. برای اشتغال، مسکن، بازنشستگان و مبارزه با قاچاق و رانت، برنامه های کاملا مشخصی دارم. به اتکای مردم می ایستم تا تمام رویه های غلط برای همیشه تمام شود.

جمهوریت : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت “زندگی”، برای اشتغال، مسکن، بازنشستگان و مبارزه با قاچاق و رانت و … برنامه های کاملا مشخصی دارم و در این دولت به اتکای مردم می ایستم تا تمام رویه های غلط برای همیشه تمام شود.

محسن مهرعلیزاده که روز جمعه ۲۱ خرداد از طریق شبکه استانی آفتاب با مردم استان مرکزی سخن می گفت، ابتدا خود را فرزند ایران خواند و اظهار کرد: من عمری با نیت خیر برای ساختن ایرانی عزیز برای ایرانیان سرافراز و برای بنیان‌نهادن نهادهای راحتی و آرامش و آسایش ایرانیان پرافتخار تلاش کردم.

وی افزود: امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی خطیری قرار دارد، امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهد زد که توسط آن بتواند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده و بسیاری که در کشور موجود است، بیابد و با انتخاب خود، خدمتگزاری را سر کار بیاورد که بتواند به تمام معنا در خدمت مردم باشد.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: امروز متاسفانه مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه شامل قشر ضعیف و قشر مرفه، افزایش سطح خط فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و کشمکش‌های بی‌حاصل بین افراد، گروه‌ها، نظرگاه‌ها و صاحب‌نظران مختلف در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، به جامعه فشار وارد می‌کند.

مهرعلیزاده ادامه داد: تاسف‌بارتر از آن باید اذعان کنم در کشوری زندگی می‌کنیم که با همه نیات خیر خیلی از مسئولین، متاسفانه برخی، دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، دست یازیدن به بیت المال، فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت به مردم را در رویه‌های اجرایی خود برگزیده اند و چنین وضعیت سختی را برای مردم برگزیده اند که در نتیجه امید مردم به آینده خیلی کمتر از آن است که باید باشد.

وی اضافه کرد: برخی مسئولان که بهتر است کلمه نامسئولان را در مورد آنها به کار ببرم، برای گرفتن کرسی‌های مسئولیت به دنبال روش‌های نادرست رفتند، بعضا کرسی خریدند، میز خریدند و فروختند، امضا خریدند و امضا فروختند و کشور را به جایی رساندند که کشوری که می‌تواند و می‌توانست به غنی‌ترین و قوی‌ترین کشور منطقه تبدیل شود، امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه باشد.

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه این‌ها را نمی‌گویم که ناامیدتان کنم، اضافه کرد: متاسفانه این اقدامات باعث شد فاصله بسیار زیادی بین مردم و مسئولان ایجاد شود و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت و مدیران اجرایی به مقدار زیادی آسیب دید و این سرمایه سنگینی است که از بین می رود و از بین رفتن آن باعث می‌شود حتی در صورتی که مسئولان بخواهند کار درستی در جهت منافع ملی انجام دهند، مورد اعتماد و پذیرش مردم واقع نشود و این بدترین نقطه ممکن است، اما باید واقعیت‌ها را گفت.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنند که فرد یا افرادی که امروز در جایگاهی قرار گرفته اند که می‌خواهند بین خودشان و خدای خودشان و مردم پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند، در واقع افرادی باشند که مشکلات مردم را می‌دانند و از درد دل مردم باخبر هستند و می توانند شرمساری پدر و مادری که شرمسار از تامین نان برای خانه هستند یا پدری که سالیان سال در واحدی مشغول به کار بوده و در اثر بیکاری مدتهاست که درآمدی ندارد و حتی هزینه‌های زندگی روزانه فرزندانش را هم نمی‌تواند تامین کند، را درک کرده و دیده و فهمیده باشند، البته فقط دیدن و فهمیدن و بازگو کردن آن‌ها نمی‌تواند مشکل را حل کند.

وی در ادامه خطاب به مخاطبان با بیان اینکه اجازه می‌خواهم با شما کمی صمیمانه‌تر حرف بزنم و مانند دو عضو خانواده باشیم، افزود: من هم مثل شما در یک خانواده متوسط رشد کردم و گرچه سال‌هاست به عنوان مدیر در بخش‌های مختلف کار می‌کنم، زندگی متوسطی دارم.

وی گفت: مشکلات زیاد است و اینکه فکر کنیم مشکلات را عده‌ای باید آن بالا بنشینند و حل کنند و فقط آنها می‌توانند شرایط را بهتر کنند، ایده درستی نیست، اما در عین حال اینکه فکر کنیم وظیفه کسی که بالا نشسته و مسئولیت اداره امور را دارد این است که راه برون‌رفت از مشکلات را طراحی و معرفی کند و راه بیفتد و ملت را برای حل مشکلات به دنبال خود بکشد تا با هم مشکلات و قضایا را حل کنند، ایده‌ درست‌تری است.

مهرعلیزاده با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ۱۲ دوره رئیس‌جمهور انتخاب کردیم و هر کدام هم کارهایی کرده اند، نمی‌شود اجر کسی را ضایع کرد. از پیروزی انقلاب به بعد و زمان جنگ دولت وقت زحمات زیادی کشید. شرایط سختی بود، روزی صدها نفر شهید می شدند و مردم نگران بودند. بمباران بود، درآمد نفتی نداشتیم، امکان صدور نفت نبود و نفتکش‌های ما را می زدند، درآمد کشور به حداقل رسیده بود و اداره کردن زندگی و کشور کار مشکلی بود، اما در دهه ۶۰ دولت با یک نظام صحیح اقتصادی کاری کرد که کشور با ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل ۳.۵ میلیارد دلار آن صرف هزینه‌های جنگ می‌شد و حدود سه میلیارد دلار برای امور توسعه‌ای، کار و امور روزمره مملکت‌داری و تامین مایحتاج مردم مصرف می شد، اداره شود و واقعیت این بود که ویتامین و انرژی و پروتئین لازم در همان شرایط نیز به اندازه حداقلی به مردم می‌رسید و همان موقع اعتماد هم وجود داشت به طوری که مردم از یک طرف چند شهید می‌دادند و بعد پیرزنی می‌آمد النگوی یادگار همسرش را هدیه می‌داد و این، سرمایه بسیار بزرگی بود.

این نامزد ریاست جمهوری اضافه کرد: پس از آن، دولت سازندگی حاکم شد و علیرغم تلاش های قابل تقدیر بسیاری که انجام شد، اما روحیه جلب مشارکت مردم برای همکاری مشترک برای پیشبرد امور به صورت ایده آل ایجاد نشد. در قدم بعدی دولتی پیش آمد که تمام جد و جهد خود را گذاشت و دولت اصلاحات دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید، پاسپورت ما اعتبار پیدا کرد، روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت رییس جمهور ایران صف کشیدند، تئوری گفت و گوی تمدن ها در دنیا طنین افکن شد و بیان کرد که ما طرفدار گفتگو هستیم و این نظریه در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن ها که یک نظریه حاکم بر ادبیات سیاست بین المللی بود قد برافراشت و مورد تعظیم و تکریم دنیا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ارز در طول دو دوره دولت اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان ثابت ماند و تورم حدود ۵۰ درصدی کنترل شد و بعد از چندین سال تجربه تورم ۳۵، ۴۰ و نزدیک ۵۰ درصدی به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی شد، ارزش پول ملی حفظ شد، روابط اجتماعی، شادابی، امید به زندگی مردم، افتخار ایرانیان در دنیا و ارتباط مهربانانه مردم با دولت و حاکمیت حفظ شد و شاخص های زندگی، شاخص های سلامت اداری، سازندگی و بهبود فضای کسب و کار نیز ارتقا پیدا کرد و به سمتی می رفتیم که باز هم افتخار ایرانی بودن را بر جبین داشته باشیم.

وی افزود: دو دولت دیگر آمد و متاسفانه علیرغم کارهایی خوبی که در دو دوره این دولت انجام شد، اما خیلی از این دستاوردها تغییر کرد. پس از آن به دولت حاضر رسیدیم و در سه سال اول فعالیت این دولت کار بسیار ارزشمندی تحت عنوان برجام با تلاش های دولت و مجموعه نظام و با یادآوری ها و نظارت های عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام شامل مقام معظم رهبری و سایرین، انجام شد و قوی ترین معاهده بین المللی تاریخ ایران که ایرانیان توانستند در آن نظریات خود را اعلام و اعمال کرده و به حق غنی سازی دست یابند منعقد شد. ایرانیان توانستند کاری کنند که این حق که تا قبل از آن نادیده گرفته می شد پذیرفته شده و مکتوب شود، در سازمان ملل تصویب شود و همچنین چندین تحریم که در حال منجر شدن به جنگ و ناامنی بود، برطرف شود.

مهرعلیزاده گفت: اما بدعهدی های امریکا که هیچگاه با ما دوستی نکرده و در اوایل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و نیروهای وابسته به خود توانست در داخل کشور ناامنی ایجاد کرده و جنگ را به ما از طریق صدام تحمیل کند و در ادامه به روش های مختلف با ما عناد ورزیدند، مشکلاتی را در مسیر برجام ایجاد کرد. گرچه فکر می کردیم برجام می تواند راه های سرمایه گذاری خارجی و راه های تبادلات خارجی و صادرات و واردات را بگشاید ولی امریکا هم این را می دانست و راه را بست و فکر می کرد که با خروج از برجام و بی اثر کردن آن از یکسو و فشارهای اقتصادی از سوی دیگر و تحریم اشخاص، سازمان ها و شخصیت ها می تواند مردم را ناامید کند و نظام را بربیندازد ولی مردم با اعتقاد، تعصب ایرانی بودن و ازخودگذشتگی، ایستادگی کردند.

این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: اینکه عده ای با تنگ نظری و تمامیت خواهانه آنچه را که حداقل نشاط را برای جامعه بهمراه می آورد محدود می کنند و می خواهند بر همه ارکان حاکمیت فائق آیند و دیدگاه های تنگ نظرانه خود را اعمال کنند مردم را عصبانی می‌کند. اینکه به بحران آب توجه نمی شود و از آن غافل می شوند و به جای بحران آب به اموری همچون دوچرخه سواری، بزم موسیقی، بزم شعرخوانی و … گیر می‌دهند، درد بزرگی است.

مهرعلیزاده بیان کرد: جامعه ایرانی باید همواره به خود افتخار کند چرا که وقتی مطالعه می کنیم متوجه می شویم که سابقه برخی از کشورها به بیش از ۳۰۰ سال هم نمی رسد اما امپراتوری ایران یکی از بزرگترین و قوی ترین امپراتوری های دنیا بوده است و ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن و این تاریخ سرافراز خود افتخار می کنیم که بدون جنگ و درگیری توانست نه تنها اسلام را جذب کند بلکه توانست به اسلام فرهنگ و آموزه بدهد و این تاثیر متقابل و ترکیب اسلامیت و ایرانیان را می توان در کلام شهید مطهری دید.

وی با بیان اینکه بزرگان باید حرکات بزرگمنشانه انجام دهند، گفت: مردم ایران انتظار دارند حق بزرگواری شان رعایت شود و در فضای رقابتی کسب و کاری داشته باشند و سوال می کنند که چرا در برنامه ها تولید منکوب شده و رانت اجازه نمی دهد که راه تولید ادامه یابد؟

وی ادامه داد: من محسن مهرعلیزاده، متولد هشت مهرماه سال ۱۳۳۵ از شهر مراغه، دارای لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه دولتی تبریز، فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تبریز و صنعیت شریف، دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران و همچنین درس خوانده دکترای اقتصاد مهندسی از کشور هلند هستم که از ۲۵ سالگی وارد بازار کار شده ام و علاوه بر مدیریت در صنعت خودرو، معاون وزیر صنایع سنگین شدم.

مهرعلیزاده بیان کرد: بنده با کمترین امکانات موسس منطقه آزاد کیش بودم و زیربنای های اصلی این منطقه را بنیان نهادم و پس از آن مسئولیت نیروگاه اتمی بوشهر را برعهده گرفتم. در دولت اصلاحات استاندار خراسان شدم که اقدامات بسیاری در آن زمان در این استان انجام شد و در دولت دوم اصلاحات سمت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی را تجربه کرده و در خدمت جوانان بودم.

وی ادامه داد: امروز با اتکا بر تحصیلات و تجربیات خودم در عرصه های مختلف، مشکلات را می دانم. مشکل ما مشکل راه اندازی تولید و از بین بردن رانت ها و قطع ارز ۴۲۰۰ تومانی است که موجب رانت و تلف شدن درآمد مردم شده است و باعث می شود در نهایت مردم گوشت و مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت آزاد دلار بخورند. این ناتوانی و کار ندانستن است.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور اقتصادی است و کسی می تواند آنرا رفع کند که اقتصاد بداند، گفت: دوباره تکیه به افرادی غیراقتصادی مشکلی را رفع نمی کند. من با کسی مخالفت ندارم، اما برای رفع مشکل اصلی پیش روی کشور که اقتصاد است باید به سراغ یک شخص اقتصاد دان باشیم و او را انتخاب کنیم.

مهرعلیزاده دولت خود را دولت زندگی نام برد و گفت: زندگی مورد نظر در این شعار، زندگی همراه با امید، نشاط، عزت، آبرومندی و شرافتمندانه و شاداب برای هر ایرانی است. ما جنگ و زور نمی خواهیم و باید بر اساس قانون اساسی و با خوشحالی و شادابی و امید و افتخار و عزت و اعتماد زندگی کرد.

وی گفت: بگذاریم کسی که درد مردم را می فهمد بیاید و برای مردم کار کند. برنامه های منظمی برای دولت دارم و در بخش های مختلف برنامه ها نوشته شده است. برای مثال میزان یارانه ها باید افزایش یابد و یارانه ها حداقل به میزان ۵ برابر برای پنج دهک پایین افزایش پیدا کند تا خط فقر که در حال حاضر روی ۷ میلیون تومان است، پایین بیاید. برای اشتغال، مسکن، بازنشستگان و مبارزه با قاچاق و رانت، برنامه های کاملا مشخصی دارم. به اتکای مردم می ایستم تا تمام رویه های غلط برای همیشه تمام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=114303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰