تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
13

جایگاه والای آیت الله اعرافی نامزد خبرگان رهبری از منظر مقام معظم رهبری

  • کد خبر : 114688
  • 24 خرداد 1400 - 12:39
جایگاه والای آیت الله اعرافی نامزد خبرگان رهبری از منظر مقام معظم رهبری
آیت الله علیرضا اعرافی هم‌اکنون عضو شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است/ آیت الله اعرافی در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۴۰۰ از استان تهران نامزد شده‌ و مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قرار دارد.

جمهوریت : مقام معظم رهبری در جمع طلاب حوزه علمیه سخنان مهمی درخصوص آیت الله اعرافی بیان فرمودند که در طول ۴۰ سال گذشته در خصوص کمتر شخصیتی چنین مطالبی بیان شده است. ایشان فرمودند:
“جناب آقای اعرافی اشاره کردند به برنامه ای که در دست تهیه دارند یا تهیه شده بناست اجرا کنند. برنامه ای با این اصول که ایشان ذکر کردند بسیار جالبه و چون آقای اعرافی این را بیان می کنند بنده کاملا امیدوار هستم که این تحقق پیدا کند چون ایشان بحمدا… ظرفیت بسیار مغتنم هستند خودشان و امیدواری زیادی من دارم که انشا… این کارها انجام بگیره.”

آیت الله خامنه ای در تعریف و تمجید از افراد و حتی شخصیت ها بسیار دقت دارند. در سخنان ایشان چند نکته مهم در خصوص شخصیت آیت ا… اعرافی اعلام شده است که عبارتنداز:
۱- برنامه محور بودن
۲- دقت بسیار بالا در تهیه برنامه
۳- قابل اجرا بودن برنامه ایشان
۴- اینکه ایشان اگر برنامه ای ارائه می کنند حتما توان تحقق برنامه را دارند.
۵- ایشان شخصیت مغتنم هستند

برنامه محور بودن نشان از نظم افراد و شخصی محکم افراد دارد. دقت بالا در تهیه برنامه نشان از علم بالا و احاطه شخصی بر همه ابعاد موثر بر برنامه و قدرت تعامل و اغنا کردن آن مدیر دارد. قابل اجرا بودن برنامه نشان دهنده تجربه اجرایی مناسب و احاطه به ریزه کاری های امور اجرایی آن هم درسطح ملی دارد. اینکه ایشان اگر برنامه ای ارائه کنند حتما تحقق می یابد بسیار جمله سنگین و مهمی است اینکه ایشان یک برنامه کلان در سطح ملی ارائه نمودند و عالی ترین مقام کشور و یک مرجع تقلید بزرگ اعلام نمایند که اگر ایشان برنامه ای ارائه می کنند حتما توان تحقق برنامه را دارند نشان دهنده توان علمی، اجرایی و فهم بالا و قدرت تعامل بالا و همت عالی و پشتکار ستودنی این شخصیت مغتنم است. شخصیت مغتنم به معنای” غنیمت شمرده شده و هر چیز گرانمایه که به آسانی دستیاب نشود و هر چیز با قدر و قیمت و نفیس” است با این وصف آیت الله اعرافی از نگاه مقام معظم هبری یک شخصیت گرانمایه ای است که به آسانی قابل دستبابی به چنین شخصیتی در کشور وجود ندارد و شخصیت نفیس و ارزشمندی می باشند.

این اوصاف بر زبان یک مرجع تقلید جهانی با بیش از چهل سال تجربه والای علمی و اجرایی در بالاترین سطوح بیان شده این اوصافی در چهل سال گذشته در خصوص کمتر شخصیتی توسط مقام معظم رهبری بیان گردیده است.
با توجه به شرح فوق حضور آیت الله اعرافی در مجلس خبرگان نقش مهمی در رشد و پویایی این مجلس والا دارد . بر اساس قانون اساسی مچلس خبرگان رهبری بالاترین جایگاه را در ساختار سیاسی و اداری کشور دارد. قطعا حضور آیت الله اعرافی در مجلس خبرگان منجر به ارتقاء جایگاه ملی و مردمی این مجلس بسیار مهم خواهد گردید.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=114688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰