تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

رئیسی: گوشت برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده

  • کد خبر : 115164
  • 26 خرداد 1400 - 18:39
رئیسی: گوشت برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده
گوشت خریدن برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده است و بسیاری از مردم با مناعت طبع بسیار حاضر نیستند این موضوع را ابراز کنند و اوضاع کار نیز نحوی شده است که گاهی در یک خانواده چندین جوان تحصیلکرده هستند که آماده کار و فعالیت هستند اما زمینه شغل را نمی‌بینند.

جمهوریت : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز گوشت برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده است، گفت: در استان‌های کشور ظرفیت خالی و معطل تولیدی ۴۰ درصد است و اینکه می‌گوییم کار از کجا، نه از آسمان بلکه در همین زمین و در کارخانه‌هایی است که به ناحق تعطیل شده‌اند.

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز در جمع مردم شهرقدس در محل یادمان شهدای گمنام این شهر ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: من وظیفه داشتم نه فقط شهرقدس بلکه به سراسر ایران اسلامی سفر کنم و در این عرصه در جمع مردم مخلص و بزرگوار و خانواده‌های مکرم حضور پیدا کنم که به دلیل شرایط کرونایی امکان انجام این وظیفه نبود.

وی با اشاره به صحبت و ارتباط با مردم از طریق رسانه ملی، افزود: تلاش شد در برخی نقاطی که نزدیکتر بود و زحمت کمتری نیز برای مردم داشت، حضور پیدا کنم و از جمله در جمع باصفای مردم شهرقدس بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: من به دلیل خدمت در این منطقه در اوایل انقلاب که از توابع شهر کرج بود، اطلاعات دارم و با مسائل و مشکلات این منطقه آشنا هستم ولی جمعیت و تنوع جمعیتی آن روزها با امروز قابل قیاس نیست.

آیت الله رئیسی گفت: متاسفانه وضعیت موجود منطقه شهرقدس و یا هر منطقه از کشور، سفره مردم و کسب و کار مردم با بایدها متفاوت است اما احساس وظیفه برای حضور در میدان انتخابات آن بود که امروزه در زندگی مردم مشکلات بسیاری به وجود آمده است.

وی ادامه داد: وضع زندگی مردم، مسئله بیکاری جوانان و وضعیت سفره مردم طوری شده است که دسترسی مردم به برخی کالاها که بایستی روزمره باشد از حالت کالای ضروری به یک کالای دست نیافتنی و لوکس تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: گوشت خریدن برای برخی خانوارها به کالای لوکس تبدیل شده است و بسیاری از مردم با مناعت طبع بسیار حاضر نیستند این موضوع را ابراز کنند و اوضاع کار نیز نحوی شده است که گاهی در یک خانواده چندین جوان تحصیلکرده هستند که آماده کار و فعالیت هستند اما زمینه شغل را نمی‌بینند.

رئیسی گفت: وضعیت اشتغال، مسکن، کسب و کارها، سفره مردم و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی من را به میدان آورد و به هر حال برخی مواردی که به دستگاه قضایی کشیده می‌شود بدون رودربایستی و خط قرمز رسیدگی می‌کنیم اما اکثر این مسائل با رسیدگی قضایی حل نمی‌شود و بایستی سراغ محل تولید پرونده و بسترهای پرونده رفت.

وی ادامه داد: موضوعی که علاوه بر خواست محترم مردم ما را وادار به حضور کرد، مقابله با ریشه‌ها و خشکاندن ریشه‌های فساد در مجموعه اداری کشور است و بایستی قدرتمندانه با کمک مردم برای حل مشکلات وارد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آنانی که فکر می‌کنند مشکلات قابل حل نیست نمی‌توانند به میدان بیایند؛ ما اصحاب ما می‌توانیم هستیم و شهدای عالی قدر ما و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی به ما یاد دادند که موانع کارهای نشدنی را می‌توان برطرف کرد.

رئیسی گفت: در استان‌های کشور ظرفیت خالی و معطل تولیدی ۴۰ درصد است و اینکه می‌گوییم کار از کجا نه از آسمان بلکه در همین زمین و در همین کارخانه‌هایی که به ناحق تعطیل شده‌اند و اگر خط تولید راه‌اندازی شود بسیاری از نیروها وارد چرخه تولید می‌شوند و بسیاری از ظرفیت‌هایی که می‌توان با آن بیکاری، تورم و نگرانی خانواده‌ها را به حداقل رساند.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=115164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰