تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
5

مسئولیت ایروان مسعودی اصل در سازمان بازرسی کشور

  • کد خبر : 117239
  • 12 تیر 1400 - 19:28
مسئولیت ایروان مسعودی اصل در سازمان بازرسی کشور
دکتر مسعودی قائم مقامی مرکز پژوهش‌های مجلس را در کارنامه خود دارد

جمهوریت : مراسم تکریم و معارفه بازرس‌کل امور بهداشت و درمان با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان در آیین تکریم و معارفه بازرس کل امور بهداشت و درمان، با تقدیر از زحمات فراوان این بازرسی‌کل از ابتدای دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شاهد زحمات کم نظیر در بازرسی‌کل بهداشت و درمان بودیم و بازرسان این حوزه ده‌ها گزارش تولید کردند و با حضور فعال در صحنه هشدارهای متعددی به دستگاه‌های اجرایی داده شد و از تولید اقلام بهداشتی و واکسن نیز حمایت کردند.

وی با بیان اینکه بازرسی کل استان‌ها نیز از سوی بازرسی امور بهداشت و درمان در زمینه مقابله با بیماری کرونا هدایت شدند، گفت: در کنار رسیدگی ویژه به این بیماری پاندمی، بازرسی کل امور بهداشت و درمان به ماموریت‌ها و وظایف معمول را نیز انجام داد و فعالیت این دوستان محدود به کرونا نبوده که به سهم خود از آقای دکتر صادقی و همه همکاران این بازرسی کل تقدیر و تشکر می‌کنم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: دکتر ضرغام صادقی در این مدت صادقانه خدمت کرد که ناشی از روحیه جهادی و دوران اسارت و ویژگی فرزندان شهداست و بی‌منت این اقدامات را انجام داد و طی این مدت نیز چند بار درخواست داشت این مسئولیت را واگذار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان موضوع آسیب‌های اجتماعی را از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: بر همین اساس ضرورت دارد سازمان بازرسی نیز بیشتر به این موضوع بپردازد و ما همانطور که کمیته امنیت اقتصادی تشکیل دادیم، کمیته امنیت اجتماعی نیز لازم است تشکیل دهیم تا به این موضوع مهم به صورت کلان پرداخته شود و خروجی آن جهت کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی به مقامات و دستگاه‌ها از جمله مجلس ارائه شود.

وی افزود: موضوعات مختلفی از جمله طلاق، کودکان کار، معتادان متجاهر و دیگر موارد از جمله آسیب‌های اجتماعی است که لازم است بررسی شود آیا دستگاه‌های مسئول در خصوص این موارد به وظیفه خود عمل می‌کنند یا خیر؟

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به انتخاب آیت‌الله رییسی به عنوان رییس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: آیت‌الله رییسی بدون شک از ظرفیت کارشناسی سازمان در جهت تحقق وعده‌هایی که دادند همچون سالم‌سازی فضای اداری، فسادستیزی، و از بین بردن بسترهای فسادزا استفاده خواهند کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان تصریح کرد: عمده فعالیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معطوف به درمان است و در زمینه بهداشت باید بیشتر کار شود که از بازرس کل جدید انتظار داریم به این موضوع بپردازد. همچنین موضوع خودکفایی در زمینه دارو نیز باید به عنوان یکی از مسائل اصلی این حوزه نگریسته و دنبال شود و در حوزه آموزش پزشکی نیز نظارت‌ها افزایش یابد.

وی در پایان با تقدیر از ضرغام صادقی، ایروان مسعودی اصل را به عنوان بازرس کل جدید امور بهداشت و درمان سازمان معرفی کرد و گفت: آقای دکتر مسعودی با توجه به سوابق مختلف همچون قائم مقامی مرکز پژوهش‌های مجلس، شناخت و اشراف خوبی به این حوزه دارد و از همه عزیزان می‌خواهم با ایشان همکاری کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=117239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰