تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

مدعیان فروش سوالات کنکور دستگیر شدند

  • کد خبر : 117339
  • 13 تیر 1400 - 14:39
مدعیان فروش سوالات کنکور دستگیر شدند
با توجه به هشدارهای متعدد این پلیس و سایر مسئولان سازمان سنجش، متاسفانه باز هم شاهد فریب تعدادی از متقاضیان بودیم ولیکن با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ادوار گذشته، شکوائیه های قضائی در این حوزه کاهش نسبتا خوبی پیدا کرده است.

جمهوریت : رئیس پلیس فتا ناجا از دستگیری بیش از ۲۰ نفر از کسانی که اقدام به فروش سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در فضای مجازی می‌کردند، خبر داد.

سردار وحید مجید در تشریح این خبر افزود: در رصد پیش‌دستانه فضای سایبر، در بیش از ۱۰۰ کارگروه استانی و شهرستانی طی ایام منتهی به برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، تعداد زیادی سایت و تارنما که اقدام به فعالیت مجرمانه در این خصوص می کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی از شناسایی و دستگیری بیش از ۲۰ نفر از مجرمان در کشور که با تبلیغات دروغین و کاذب مدعی فروش سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ پیش از برگزاری آن بودند، خبر داد و اظهار داشت: اقدام قضائی علیه تعدادی از مجرمان دیگر نیز در این حوزه در جریان است.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: در تحقیقات فنی و بررسی های به عمل آمده از مجرمان دستگیر شده مشخص گردید تعدادی از داوطلبان کنکور با این ترفند مبالغ زیادی تحت عنوان بیعانه به این کلاهبرداران پرداخت کردند که ضمن مسدود کردن حساب های مالی این مجرمان اقدامات نهایی برای استرداد وجوه به فریب خوردگان صورت گرفته است.

وی اظهارداشت: با توجه به هشدارهای متعدد این پلیس و سایر مسئولان سازمان سنجش، متاسفانه باز هم شاهد فریب تعدادی از متقاضیان بودیم ولیکن با تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ادوار گذشته، شکوائیه های قضائی در این حوزه کاهش نسبتا خوبی پیدا کرده است.

سردار مجید با بیان اینکه همه سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه نهایی برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: هموطنان به هیچ عنوان هویت کاربری خودشان را در اختیار موسسات آموزشی غیر مجاز قرار ندهند تا در آینده سوء استفاده‌ای از آن‌ها صورت نگیرد.

رئیس پلیس فتا ناجا به عموم مردم توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را برای رسیدگی هر چه سریع تر به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=117339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰