تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

ردپای یک «پرستو» در مرگ قاضی منصوری/ متهم ردیف اول سفارت ایران در بخارست است

  • کد خبر : 117357
  • 13 تیر 1400 - 15:14
ردپای یک «پرستو» در مرگ قاضی منصوری/ متهم ردیف اول سفارت ایران در بخارست است
اگر قاضی منصوری از سفارت اخراج نشده بود قطعا حالا زنده بود و اگر در محیطی نا امنی قرار نمی‌گرفت شاید به قتل نمی رسید و می توانست به کشور برگردد و در جلسات دادگاه شرکت کند و از اتهام انتسابی اش دفاع نماید و واقعیت قضیه برای همگان روشن شود.

جمهوریت : در بخشی از بیانیه خانواده قاضی منصوری آمده است: اگر قاضی منصوری از سفارت اخراج نشده بود قطعا حالا زنده بود و اگر در محیطی نا امنی قرار نمی‌گرفت شاید به قتل نمی رسید و می توانست به کشور برگردد و در جلسات دادگاه شرکت کند و از اتهام انتسابی اش دفاع نماید و واقعیت قضیه برای همگان روشن شود.

خانواده «قاضی منصوری» در سالگرد مرگ مشکوک او با انتشار بیانیه ای ضمن پرابهام خواندن حذف این متهم پرونده «اکبر طبری» نوشت: “مکالمه ای از قاضی منصوری موجود است که در آن صراحتاً اعلام نموده است که علیه ایشان سناریوی از پیش طراحی شده و دستگیری وی توسط پلیس رومانی و کارشکنی در اعزام و انتقال او به ایران با توطئه سفارت ایران بوده است.”

مشروح این بیانیه به شرح زیر می باشد:

اولین سالگرد قتل مظلومانه، غریبانه و پر ابهام حجت الاسلام غلامرضا منصوری تقریبا با هفته قوه قضاییه مصادف شده است. قاضی منصوری که خود یکی از قضات برجسته کشور و در طول خدمت مورد اعتماد روسای وقت قوه قضاییه بوده است و علاوه برآن تا زمان بازنشستگی نیز مورد تایید سازمان های نظارتی و امنیتی بودند و همین اعتماد و تایید باعث شده بود که ایشان در رسیدگی به پرونده‌های مهمی نقش داشته باشند اما متاسفانه ابهامات پرونده قتل او تاکنون برطرف که نشده بلکه پیچیده‌تر هم شده است.
موضوعات مربوط به ایشان در خارج از کشور و محل قتلش سه قسمت است که به شرح زیر اعلام می داریم:

دستگاه قضایی و پلیس رومانی

خانواده قاضی منصوری در این بیانیه که در اختیار دیده بان ایران قرار گرفته نوشته اند؛ دستگاه قضایی و پلیس رومانی که حکم بازداشت و ممنوع الخروجی قاضی منصوری را در آن کشور صادر و ایشان راتحت نظر قرار داده بودند باید امنیت جانی وی را تامین می کردند و اجازه نمی دادند که در آن کشور به قتل برسد اکنون آنها باید پاسخگوی اعمال و سهل انگاری خود باشند و قاتل یا قاتلین را معرفی و گزارش چگونگی قتل و مستندات آن از جمله فیلم و عکس های موجود از این صحنه تلخ را نیز تحویل خانواده و به ویژه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی بدهند و اساساً گزارشی از زمان و نحوه ورود ایشان به کشور رومانی ، محل استقرار همراهان و افرادی که در این مدت به وی مراجعه نموده بودند را در اختیار ما به عنوان خانواده و اولیاء دم و همچنین دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران قرار دهند.

۲-مشخص شدن نقش سفیر وقت و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی

الف: حجت الاسلام غلامرضا منصوری بعد از انتشار فیلم تصویری که در آن اعلام نموده بودند حتماً فردا به سفارت می روند ایشان بعد از چند ساعت آماده شده بودند که به سفارت بروند ولی سفیر اعلام کرده بود چون ممکن است در مهلتی که اعلام نموده اید عده ای جهت دستگیری شما به اطراف سفارت بیایند و به سفارت حمله کنند، مراجعه و حضور درمحل سفارت را دو روز به تاخیر بیاندازید. بنابراین روز چهارشنبه قاضی منصوری با هماهنگی قبلی به عنوان بخشی از خاک ایران و یک شهروند ایرانی در شهر بخارست رومانی به سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه و با هماهنگی سفیر در آنجا اقامت گزیدند.

ب: زمانی که ایشان به سفارت مراجعه کردند از همان ابتدا اصرار فراوان داشتند که مراتب مراجعه و حضورش به سفارت را بلافاصله به مقامات ذیصلاح کشورمان اطلاع داده شود با اینکه دو شبانه روز از اقامت ایشان در محل مهمانسرای سفارت می‌گذشت و اصرارها جهت اطلاع اعلام حضور در سفارت بیشتر شده بود سفیر ایران در پاسخ اصرار فراوان وی گفته الان آخر هفته ایران است و ادارات ایران تعطیل می باشند حتما حضورتان در سفارت را شنبه اعلام و هماهنگی لازم جهت برگشت شما به ایران در هفته آینده صورت خواهد پذیرفت که دراین مورد باید مشخص شود که چرا همان ساعات اولیه که آقای منصوری آماده حضور در سفارت بودند او را نپذیرفتند و تا ۴۸ ساعت حضور وی را به تاخیر انداختند، و همچنین بعد از اقامت ایشان در سفارت، سفیر ایران در رومانی، این اعلام حضور را به بهانه تعطیلی ادارات دولتی به تاخیر انداخت و در اقدامی شک برانگیز قاضی منصوری را نیمه آخر پنج شنبه شب از خواب بیدار کردند و به بهانه درمان از محل سفارت بیرون بردند و او را در مسیر مرکز درمانی تحویل پلیس محلی کشور رومانی دادند.

ج: بعد از جلسه دادگاه و آزادی مشروط قاضی منصوری، ایشان با سفیر تماس تلفنی برقرار کردند که آقای سفیر بلافاصله بعد از اینکه متوجه شد تماس گیرنده قاضی منصوری است تلفن را قطع کرد.

د: چرا دیگر اجازه اقامت به اورا در سفارت ندادند.؟

ر: آیا سفیر شخصاً تصمیم به اخراج قاضی منصوری از سفارت گرفته بود؟ یا به دستور شخص و مقامی از کشور رومانی این اتفاق رخ داد؟

ز: بعد از انتقال و اخراج ناجوانمردانه قاضی منصوری از محل سفارت کشورش که به خاطر شرایط کرونا جهت تسهیل اعزام و برگشت به ایران به آنجا پناه برده و به مدت دو شبانه روز در آنجا منتظر هماهنگی سفیر با مقامات دیپلماتیک و قضایی جمهوری اسلامی ایران شده بود! چرا واقعیت اقدامات وی گزارش نشده بود بلکه برعکس اعلام شده بود قاضی منصوری فقط در حد مشاوره چگونگی برگشت در سفارت مانده و قصدی برای بازگشت به کشور نداشته و کار او عملی تبلیغاتی بوده است که در گزارش های سخنگویان وزارت امورخارجه و دستگاه قضایی به صورت رسمی از رسانه ملی اعلام شد که لازم است دستگاه قضایی فیلم های ضبط شده دوربین های سفارت از زمان ورود ومحل اقامت قاضی منصوری در سفارت و کسانی که با وی در این دو روز در محل سفارت ملاقات داشتند را به دستگاه قضایی و خانواده ایشان تحویل دهد.

س: این اقدام سفیر با کدام یک از مبانی اخلاقی و اسلامی همخوانی دارد که که شهروند مریض خود را در یک کشور غریب که جهت مساعدت و کمک به برگشت به کشور به نماینده رسمی و عالی کشورش پناه آورده است او را به جای بردن به بیمارستان و کمک به درمانش اورا تحویل پلیس بیگانه بدهد؟

ش: مکالمه ای از قاضی منصوری موجود است که در آن صراحتاً اعلام نموده است که علیه ایشان سناریوی از پیش طراحی شده و دستگیری وی توسط پلیس رومانی و کارشکنی در اعزام و انتقال او به ایران با توطئه سفارت ایران بوده است که لازم است قضیه به صورت جدی پیگیری شود چون آقای منصوری آن طور که در پیام تصویری شان اعلام نموده بودند ۱۰۰% قصد برگشت به کشور را داشتند و اصلاً به همین منظور به سفارت مراجعه کرده بودند.

ص: اگر قاضی منصوری از سفارت اخراج نشده بود قطعا حالا زنده بود و اگر در محیطی نا امنی قرار نمی‌گرفت شاید به قتل نمی رسید و می توانست به کشور برگردد و در جلسات دادگاه شرکت کند و از اتهام انتسابی اش دفاع نماید و واقعیت قضیه برای همگان روشن شود.

چرا سفارت جمهوری اسلامی در رومانی از اقدامات صورت گرفته نسبت به آقای منصوری از زمان ورود به آن کشور و کسانیکه قاضی منصوری را به رومانی برده بودند و او را تا آخرین لحظه همراهی کرده بودند و از نحوه پذیرش ایشان در سفارت و استقرار دو شبانه روز در آنجا و چگونگی اخراجش از سفارت و از نحوه انتقال وتحویل به پلیس رومانی توسط کارمند و ماشین سفارت ایران و زمانیکه در اختیار پلیس بوده و زمانی که به دادگاه مراجعه می کرده و از ارتباطات شخصی که همراه قاضی منصوری بوده و بعد از قتل ایشان از رومانی به فرانسه فرار کرده است گزارشی نمی دهد؟ شخص مورد اشاره در ارتباط با قاضی منصوری با چه عنوانی به سفارت مراجعه می‌کرد؟

۳. «شخص همراه قاضی منصوری بعد از مرخص شدن از بیمارستان در آلمان تا بعد از قتل ایشان در رومانی

بعد از اینکه قاضی منصوری در شهر بخارست تحویل پلیس رومانی داده می شود و ایشان را به دادستانی می برند دادستان رومانی مدارکی را به ایشان نشان می‌دهد که قاضی منصوری متوجه می‌شوند که شخصی که همراه ایشان بوده و سالهاست با ایشان و اطرافیان وی رفت و آمد خانوادگی داشته است (اینجا) سناریوی را علیه ایشان و بستگان قاضی منصوری طراحی کرده که قاضی منصوری بلافاصله از همان دادستانی رومانی با بنده و بعضی دیگر از بستگان تماس گرفته و اعلام نمودند که در خصوص ایشان مسئله نفوذ توسط آن فرد نام آشناصورت گرفته است و تاکید می کرد کاش این فرد موارد واقعی و راست را گزارش کرده بود نه اینکه هزاران دروغ و موارد غیر واقعی را در یک سناریوی از پیش طراحی شده مطرح کند که فایل صوتی آن موجود است. البته ما تا بعد از دستگیری قاضی منصوری که ایشان در خصوص حضور و همراهی این فرد (نفوذی) به ما تلفن کرد از وجود این فرد که ایشان را همراهی می کرد اطلاعی نداشتیم. و ما نمی دانیم که این فرد که برحسب مکالمه موجود و به جا مانده از قاضی منصوری این سناریو را طراحی کرده و مسئله نفوذ را اجرا کرده است آیا برای افرادی در خارج از کشور و معاندین نظام این کار را انجام می داده یا برای افرادی در داخل کشور که آقای مجتبی ذالنوری رئیس وقت کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان باند مخوف در داخل قوه قضاییه از آنها نام برده است.

قاضی منصوری بهمن ماه از بیمارستانی در آلمان مرخص می‌شوند تا به ایران برگردند و با توجه به این که حالشان خوب نبوده و از طرفی پزشکان سفر هوایی را برای او ممنوع کرده بودند ایشان بعد از ترخیص از بیمارستان از مسیر زمینی و با قطار از آلمان به طرف مجارستان حرکت می‌کنند تا از آنجا به ایران بیایند که در این زمان این شخص از فرانسه به آلمان می آید تا قاضی منصوری را در مسیر ایران همراهی کند آنچه از مکالمات تلفنی قاضی منصوری و این شخص موجود می باشد وی موفق می شود به بهانه کرونا قاضی منصوری را از مجارستان به رومانی بکشاند. قاضی منصوری معتقد بود که این سناریو طراحی شده برای او توسط افرادی با توطئه سفارت انجام شده و شاید هم این فرد که مکرر برای هماهنگی های لازم به سفارت می‌رفته است اخبار غیر واقعی و شک برانگیزی بین طرفین منتقل می‌کرده است در مکالمات ضد و نقیضی که از این فرد موجود است در جایی می گوید پلیس ایران از طریق تلفن پدرش با او تماس گرفته و گفته است که شما از جریان قاضی منصوری کامل مطلع هستید و اگر از این موضوع در جایی صحبتی بکنی به عنوان مجرم با تو برخورد می کنیم در جای دیگر می‌گوید بعد از فرار از رومانی به فرانسه هماهنگی‌هایی از رومانی با پلیس فرانسه صورت گرفت و این فرد به مدت یک هفته توسط پلیس فرانسه اسکورت و محافظت شده است تا برایش اتفاقی نیفتد او می گوید از رومانی به پلیس فرانسه اعلام کرده بودند این فرد همراه شخص مهمی بوده است و اطلاعات ذی قیمتی دارد و نگذارید به او آسیبی برسد. به همین جهت قطعاً باید مکالمات و گفته های این فرد و مکالمات باقیمانده از آقای منصوری بررسی و مشخص شود که آیا اقدامات ادعایی این فرد صحت دارد و یا اینکه کذب است؟ و البته مشخص شود فرد مورد اشاره با پلیس ایران یا سفارت ایران در رومانی و افرادی که از رومانی جهت امنیت ایشان با پلیس فرانسه هماهنگ کرده بودند چه ارتباطی داشته است؟ البته چندی قبل شنیدیم که ایشان بعداز به قتل رسیدن قاضی منصوری اقامت انگلیس را گرفته و می گویند ممکن است در آنجا پناهنده شده باشد که از صحت و سقم آن اطلاعات چندانی نداریم و منتظر هستیم تا در بررسی‌های قوه قضاییه واقعیات مشخص شود و چنانچه قاضی منصوری توسط معاندین نظام یا عوامل آنها ترور شده و به قتل رسیده است بررسی و نتیجه آن رسماً اعلام گردد.

تا جایی که ما اطلاع داریم آقای منصوری در پیام تصویری خودشان اعتقادات و مواضع شان به خصوص رهبری عزیز و نظام مقدس و عدالت دستگاه قضایی را اعلام داشتند و همواره براین مواضع افتخار می کردند، در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری عزیز سرمایه واقعی قوه قضاییه به وجود قضات انقلابی و متدینی است که با درس آموزی از کلاس عدالت مولای متقیان حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام به قضاوت می پردازند. با توجه به عدم رفع ابهامات در یک سال گذشته تقاضای دستور صریح و فوری را داریم تا از باب، «لایذهب دم امرء مسلم هدراً» وهمچنین آیه شریفه ۳۳ سوره اسراء « وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّـهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا…» با وجود اینکه یک سال از قتل قاضی منصوری گذشته است نه تنها هیچ ابهامی برطرف نشده بلکه پیچیدگی هایی نیز در رسیدگی به آن به وجود آمده است که برخی از این موارد با یک آزمایش ساده و معمولی پزشکی قابل رفع است.

دادگاه باید این را در نظر داشته باشد این یک قتل عادی نبوده است که بخواهد مثل یک پرونده سطحی و معمولی با آن برخورد کند بلکه قتل یک قاضی عالی رتبه کشور است که در خارج از ایران اتفاق افتاده است و با توجه به حساسیتی که در مورد آن بوجود آمده فراتر از یک قضیه عادی جنبه بین المللی به خود گرفته است و افکار عمومی روی آن حساس است و باید رسیدگی به این پرونده مهم به صورت ویژه توسط قضات تخصصی صورت پذیرد و حداقل انتظار اینکه، از طرف رئیس محترم قوه قضاییه ناظری به خانواده معرفی شود که ما بتوانیم با ایشان ارتباط برقرار کرده و مستندات خود را جهت مشخص شدن زوایای پنهانی پرونده وتسریع در رسیدگی به آنها ارائه دهیم انتخاب گردد.

باید تمام کسانی که به هر نحوی با قاضی منصوری در ارتباط بودند مورد تحقیق قرار گیرند. چرا که در ماه های اخیر مزاحمت هایی علیه ما صورت گرفته است که در یک نمونه؛ چندی قبل فردی که خود را مرتبط با مقامات عالیرتبه قضایی معرفی می کرد مدعی شد در صورت ادامه پیگیری پرونده قاضی منصوری توسط خانواده آن مرحوم، از طرف مقامات عالیرتبه حامل پیام‌های تهدیدآمیزی برعلیه ما خواهد بود. هر چند ما کلیت این پیام ها را مردود می‌دانیم.

زیرا با توجه به فرمایش مرحوم قاضی منصوری که می‌گفت به عدالت دستگاه قضایی اعتقاد راسخ و اعتماد کامل دارند ولی مقامات قوه قضاییه باید خود به این گونه اعمال با حساسیت ویژه‌ای برخورد کنند و نگذارند بعضی تاخیر ها تردید به وجود بیاورد و با صدور دستور آزمایش تخصصی و انجام «دی ان ای» پاسخگوی اولیا ء دم حقیقی آن مرحوم باشد تا با جلوگیری از طولانی شدن جریان رسیدگی پرونده ی قاضی منصوری، اجازه ندهند عده‌ای یاوه گو به عنوان بازیگران جدید وفرصت طلب در این پرونده وارد میدان شوند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=117357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰