تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
17

گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی/علی عسگری رئیس دفتر و ضرغامی وزیر ارشاد

  • کد خبر : 117402
  • 14 تیر 1400 - 9:57
گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی/علی عسگری رئیس دفتر و ضرغامی وزیر ارشاد
گفته مي‌شود كه رايزني‌ها با عبدالله ارجاعي شيرازي كه سابقه مديريت در خراسان رضوي را دارد به عنوان وزير ورزش، مهدي دوستي از اعضاي ستاد سعيد محمد و پس از آن ستاد مردمي رييسي و البته رستم قاسمي به عنوان وزير نفت، محمد مهدي طهرانچي از جمله گزينه‌هاي وزارت علوم و سيد رضا فاطمي امين براي وزارت صنعت در حال انجام و احتمال حضورشان در دولت سيزدهم بالاست.

جمهوریت : روزنامه «اعتماد» از گزینه‌های محتمل و قطعی کابینه دولت سید ابراهیم رییسی گزارش داد.

* خبرهایی از حضور علی علی‌عسگری در دولت نیز به گوش می‌رسد. گفته می‌شود که او قرار است بر کرسی واعظی تکیه زده و به عنوان رییس دفتر رییس‌جمهوری حضور داشته ‌باشد.

* غلامحسین اسماعیلی نیز ساکن جدید ساختمان کوثر نهاد ریاست‌جمهوری است و احتمالا به عنوان سخنگوی دولت حضور خواهد داشت. کاوه اشتهاردی از نزدیکان سید ابراهیم رییسی نیز یکی از چهره‌هایی است که احتمالا نقش علیرضا معزی در دولت بعدی را ایفا کرده و معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد ریاست‌جمهوری شود اگرچه برای معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نیز نام او مطرح است.

* ‌نام فرهاد رهبر، رییس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی و از نزدیکان رییسی هم برای سمت معاون اولی و هم برای وزارت اقتصاد و دارایی شنیده می‌شود.

* عزت‌الله ضرغامی، رییس پیشین صداوسیما هم به نظر می‌رسد که حضورش در وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان یکی از وزارتخانه‌هایی که قطعا با تحولات گسترده در دولت بعدی مواجه خواهد شد، قطعی باشد.

* مهدی اخوان بهابادی، که در دولت احمدی‌نژاد به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد و در دوران ریاست سرافراز بر صداوسیما در سمت قائم‌مقام او در امور فناوری و رسانه‌های نوین را برعهده داشت کماکان گزینه جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است اگرچه نام عیسی زارع‌پور که رییس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است نیز مطرح شده است.

* مدتی شایعه حضور عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه مطرح بود که البته به نظر می‌رسد او همچنان به عنوان راس تیم مذاکره‌کننده با ۱+۴ به کار خود ادامه دهد اما علی باقری کنی شانس بیشتری خواهد داشت.

* گفته می‌شود که رایزنی‌ها با عبدالله ارجاعی شیرازی که سابقه مدیریت در خراسان رضوی را دارد به عنوان وزیر ورزش، مهدی دوستی از اعضای ستاد سعید محمد و پس از آن ستاد مردمی رییسی و البته رستم قاسمی به عنوان وزیر نفت، محمد مهدی طهرانچی از جمله گزینه‌های وزارت علوم و سید رضا فاطمی امین برای وزارت صنعت در حال انجام و احتمال حضورشان در دولت سیزدهم بالاست.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=117402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰