تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12

جزئیات واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

  • کد خبر : 117440
  • 14 تیر 1400 - 11:40
جزئیات واریز مرحله دوم سود سهام عدالت
نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت برای سهامداران دو روش مستقیم و غیرمستقیم در ٢٨ اسفند ماه سال ٩٩ انجام شد، دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر سود سهام ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت شد که رقم آن ۴۰۰ هزار تومان بود.

جمهوریت : شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای، جزییات توزیع مرحله دوم سود سهام عدالت را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: مرحله دوم سود سهام عدالت بابت عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ شرکت‌های سرمایه‌پذیر شامل ۴۰ درصد و در مجموع به مبلغ بیش از سه‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب ۴۳ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۱۳ سهامداری که شماره حساب بانکی معتبر در قالب شماره شبای بانکی که به سازمان خصوصی‌سازی یا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بودند، واریز شد.

لازم به ذکر است، از مجموع ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی، از دو شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و پتروشیمی جم به دلیل افزایش سرمایه آنها، سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت (هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم)، از مزایای حق تقدم و سهام جدید ناشی از افزایس سرمایه بهره‌مند شود.

در ادامه این اطلاعیه اعلام شده است: همچنین شرکت‌های مخابرات ایران و گروه مپنا با وجود پیگیری‌های متعدد، همه یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت نکرده‌اند و با محاسبه این دو گروه که توضیحات آنها ارائه شد، از باقی‌مانده سود سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد، ۴۰ درصد آن به حساب مشمولان واریز شده است.


همچنین آن دسته از مشمولان اعم از روش مستقم و غیرمستقیم که به دلیل اشکالات موجود در حساب بانکی آنان امکان واریز سود سهام عدالت فراهم نشده بود و در این فاصله زمانی با ارائه اطلاعات درست نسبت به رفع مشکل اقدام کرده‌اند یا در فاصله زمانی اسفندماه سال گذشته تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام کرده اند، سود سهام آنان به صورت تجمیع شده به میزان ۹۰ درصد پرداخت خواهد شد.

سهامداران می‌توانند برای اطلاع از مبالغ واریزی در مراحل نخست و دوم به سایت sahamedalat.ir مراجعه یا با شماره ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

جدول درصد مالکیت و مبالغ پرداختی سود سهام عدالت به شرح زیر است:

به گزارش ایرنا، نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت برای سهامداران دو روش مستقیم و غیرمستقیم در ٢٨ اسفند ماه سال ٩٩ انجام شد، دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی، رقمی حدود ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردند و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی دو برابر سود سهام ۵۰۰ هزار تومانی پرداخت شد که رقم آن ۴۰۰ هزار تومان بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=117440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰