تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
8
با بهره‌برداری از دو خط جدید در مرداد و شهریور؛

پتروشیمی شهید تندگویان آماده افزایش ظرفیت تولید شد

  • کد خبر : 118016
  • 19 تیر 1400 - 15:10
پتروشیمی شهید تندگویان آماده افزایش ظرفیت تولید شد
پس از هفده سال توقف، پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از دو خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن محصول در نیمه نخست سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» می‌شود.

جمهوریت : به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، «امین ملک‌زاده» از برنامه افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» خبر داد و گفت: به دلیل مشکلات راه اندازی در واحد poy دو خط از هشت خط این واحد تاکنون در سرویس قرار نگرفته بود و قرار است در مرداد امسال خط هفت با ظرفیت تولید سالانه هشت هزار تن محصول در مدار بهره برداری قرار گیرد.
سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه دومین خط تولید هم با ظرفیت مشابه هشت هزار تن شهریور ماه امسال آماده بهره برداری می‌شود، تصریح کرد: با بهره برداری این دو طرح، در مجموع سالانه حدود ۱۶ هزار تن، به ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان افزوده می‌شود.پتروشیمی شهید تندگویان آماده افزایش ظرفیت تولید شد
وی با اعلام اینکه این دو خط تولید از سال ۱۳۸۳ و همزمان با افتتاح این شرکت پتروشیمی بدون استفاده مانده بود، تصریح کرد: با پیگیری مدیرعامل شرکت و تامین قطعات و تجهیزات جانبی هم اکنون این دو خط آماده تولید محصول می‌شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه سال ۱۳۸۳ شرکت آلمانی «بارمگ» به عنوان تامین کننده قطعات و نوی والنسیای ایتالیا به عنوان لایسنسور به بهانه تحریم حاضر به راه اندازی و تحویل کامل این دو خط تولید نشده بودند، بیان کرد: در شرایط فعلی به همت متخصصان و کارشناسان شرکت پتروشیمی تندگویان و با تامین حداکثری کالا و تجهیزات از سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی این دو خط پس از حدود هفده سال توقف تولید آماده بهره برداری می‌شوند.
ملک زاده همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری واحد بسته‌بندی مکانیزه پتروشیمی شهید تندگویان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه اندازی واحد بسته‌بندی مکانیزه علاوه بر افزایش بهره‌وری زمینه بسته‌بندی و عرضه محصولات با کیفیت بالاتری به مشتریان داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.


گفتنی است، پتروشیمی شهید تندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و استراتژیک پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎درکشور است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار تن محصول متنوع از جمله گرید‌های مختلف‎ PET ‎برخوردار است‎.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=118016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰