تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
8

آرژانتین با شکست برزیل قهرمان کوپاآمریکا شد

  • کد خبر : 118059
  • 20 تیر 1400 - 11:14
آرژانتین با شکست برزیل قهرمان کوپاآمریکا شد
آرژانتین در حالی با غلبه بر برزیل قهرمان شد که آخرین قهرمانی‌اش در کوپا آمه‌ریکا را سال 1993 کسب کرده بود. از آن زمان تا کنون، راه‌راه‌پوشان آمریکای لاتین 4 بار دیگر به فینال این تورنمنت صعود کرده بودند که در همه آنها مغلوب رقبا شدند.

جمهوریت : چهل‌و‌هفتمین دوره جام ملت‌های آمریکای جنوبی با پیروزی تیم ملی فوتبال آرژانتین در فینال برابر برزیل و پایان حسرت کاپیتان این تیم برای کسب قهرمانی در رده ملی خاتمه یافت.

بازی فینال جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمه‌ریکا در سال ۲۰۲۱، صبح امروز از ساعت ۴:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیروی برزیل برگزار شد که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم ملی آرژانتین خاتمه یافت. تنها گل این بازی توسط آنخل دی ماریا در دقیقه ۲۲ به ثمر رسید.

آرژانتین با کسب پیروزی در خانه رقیب دیرینه‌اش در تورنمنتی که ابتدا خودش قرار بود میزبان آن باشد (اما به دلیل شیوع کرونا از آن انصراف داد) نه تنها برای پانزدهمین بار فاتح کوپا آمه‌ریکا شد بلکه حالا در کنار اروگوئه در صدر جدول تیم‌های دارای بیشترین قهرمانی در این رقابت‌ها قرار دارد، هرچند تعداد حضورهای آلبی‌سلسته در فینال کوپا ۹ تا بیشتر از اروگوئه‌ای‌هاست.

آرژانتین در حالی با غلبه بر برزیل قهرمان شد که آخرین قهرمانی‌اش در کوپا آمه‌ریکا را سال ۱۹۹۳ کسب کرده بود. از آن زمان تا کنون، راه‌راه‌پوشان آمریکای لاتین ۴ بار دیگر به فینال این تورنمنت صعود کرده بودند که در همه آنها مغلوب رقبا شدند.

این بازی بیست‌و‌نهمین حضور آرژانتین و بیست‌و‌یکمین حضور برزیل در فینال کوپا آمه‌ریکا بود که در آن بالاخره طلسم ناکامی‌های لیونل مسی برای کسب جام در رده ملی شکست شد. مسی که یکصد و پنجاه‌و‌یکمین بازی‌اش را برای تیم ملی آرژانتین انجام داد، برای پنجمین بار به همراه این تیم به فینال یک تورنمنت بزرگ راه پیدا می‌کرد و سرانجام توانست یک افتخار ملی را نیز به کارنامه درخشانش در رده باشگاهی اضافه کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=118059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰