تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
11

اعلام آمادگی حوزه علمیه برای کمک به دولت رئیسی

  • کد خبر : 118339
  • 21 تیر 1400 - 11:49
اعلام آمادگی حوزه علمیه برای کمک به دولت رئیسی
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری منتخب، جمعه هجدهم تیرماه جاری، در جریان سفر به‌ شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س) با چند تَن از مراجع تقلید دیدار و در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه شرکت کرد.

جمهوریت : در دیدار مدیر حوزه های علمیه با رییس جمهوری منتخب که در ضمن جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ بر آمادگی کامل حوزه های علمیه در همکاری و کمک به دولت سیزدهم تاکید شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و در گفت و گوی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه،‌ با رییس جمهوری منتخب بر اهتمام به پر کردن خلأ موجود و فاصله زیاد میان سیاست گذاری های کلان در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و غیره تاکید شد و بر برنامه های قوه مجریه و مقننه و ضرورت ملاحظه سیاست‌ها و طرح‌های مصوب، مانند طرح تحول و امثال آن در مقام تقنین و اجرا و برنامه هفتم و لایحه بودجه‌های سالانه، پرداخته شد.

همچنین در این گفت و گو، بر ضرورت ارتقای تعامل قوای مقننه و مجریه در طرح‌ها و لوایح تاکید شد و بیان شد که طرح‌های مجلس بدون کارشناسی دولت، نمی‌تواند قوی باشد و نیز لوایحی که رویکردهای مجلس را منعکس نکند.

بر اساس این گزارش: تاکید بر توجه در سیاست خارجی نظام به ظرفیت‌های خوب علمی و فرهنگی در تعاملات بین المللی و گفتمان تمدنی و عقلانی و انقلابی کشور که می‌تواند در روابط فرهنگی بین المللی، همانند محور مقاومت، اثر گذار باشد و این ظرفیت کمتر مورد توجه جامع قرار گرفته است از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

توجه به ظرفیت بالای مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی در راستای گره گشایی از امور؛ سرمایه‌ها و ظرفیت‌های حوزوی در زمینه تولید فکری و محتوایی و نظریه پردازی و در قلمرو تربیت نیروی انسانی و در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و میدانی، از دیگر مباحثی بود که بسیار مهم برشمرده شد و تاکید گردید که حوزه مانند همیشه برای بکار گیری آن به‌منظور ارتقای جامعه و گشایش امور آمادگی دارد.

طرح ها و برنامه ها و تحولات حوزه براساس حوزه ناصح، مطالبه گر، پاسخگو، خدمتگزار؛ ظرفیت نهادهای حوزوی و طلاب و گروه‌های جهادی و فرهنگی حوزوی؛ اقدام‌های حوزه در همکاری در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و برنامه هفتم و آمادگی همکاری، از دیگر موضوع‌هایی بود که در جلسه مدیر حوزه‌های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری منتخب، جمعه هجدهم تیرماه جاری، در جریان سفر به‌ شهر مقدس قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س) با چند تَن از مراجع تقلید دیدار و در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه شرکت کرد./

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=118339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰