تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12

آخرین توضیحات واعظی درباره روند واکسیناسیون

  • کد خبر : 118681
  • 23 تیر 1400 - 14:09
آخرین توضیحات واعظی درباره روند واکسیناسیون
فردا محموله ای دیگری می رسد. نزدیک سه میلیون آستارازنکا از ژاپن می‌آید. هفته‌ای یک و نیم میلیون دز از کشوری دیگری می آید. واکسن های داخلیمان خیلی خوب کارشان پیش می رود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: می‌خواهیم در واکسیناسیون قدمی فراتر برویم و به دنبال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم.

محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره روند واکسیناسیون در کشور، اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که برای افراد بالای ۶۰ سال شده بود و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند و کسب‌ و کارهایی که با مردم ارتباط دارند واکسیناسیون را ادامه داده‌ایم. می‌خواهیم قدمی فراتر برویم و به دنبال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، هستیم.

وی ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که سرعت بیشتری به خرج دهیم. طبق برنامه ریزی قبلی به سرعت واکسن‌هایی که خریدیم می‌آیند. فردا محموله ای دیگری می رسد. نزدیک سه میلیون آستارازنکا از ژاپن می‌آید. هفته‌ای یک و نیم میلیون دز از کشوری دیگری می آید. واکسن های داخلیمان خیلی خوب کارشان پیش می رود. با این چارچوب اگر اتفاقی مثل سه هفته قبل نیافتد می توانیم با همان برنامه ریزی کارمان ادامه دهیم.

واعظی گفت: آنچیزی که برای این دولت و همگان مهم است این است که ما به نحو احسن مذاکرات را دنبال کنیم تا هم تحریم‌ها برداشته شود و هم به حقوق ملت دست بیابیم. مذاکرات این ۶ دور بسیار خوب بوده است به نظر من روی همه مسائل و موضوعات تحریم ها توافق شده است. البته این توافق‌ها زمانی عملی می شوند که هر دو طرف به اهداف و خواسته هایشان برسند؛ یا همه این‌ها با هم انجام می شوند یا هیچ کدامشان نمی‌شود.
وی ادامه داد: یکی دو مورد مانده که با توجه به اینکه آخر دوره ما است به نظر می رسد در ابتدای دولت آقای رئیسی محقق می شود. برای دولت ما مهم است که تحریم ها برداشته شود تا پول ها برسد و صادرات نفت انجام شود؛ موهباتش به دولت سیزدهم می رسد.
رییس دفتر روحانی گفت: ما هم به عنوان دولت دوازدهم از امروز تا روز آخر علاقه مند هستیم تلاشمان را بکنیم آن‌چیزی که دولت بعد برای برداشتن تحریم‌ها یا مذاکرات وین نیاز دارد را در اختیارش قرار دهیم و در آن راستا کمک کنیم و وقتی دوره تمام شد در صورت نیاز افرادی که سر کار بودند تجربیاتشان را در اخیار مسئولین قرار دهند.

وی با بیان اینکه ” دولت سیزدهم را ادامه دولت دوازدهم می دانیم” گفت: فکر نمی کنیم دولت دیگری آمده است. ما در ارتباط با انتقال اطلاعات و گزارش به دولت بعدی هر آنچه که برای دولت خود می خواستیم را برای دولت سیزدهم انجام دادیم. کشور ما باید بلوغ خود را نشان دهد باید با تمام وجود تلاش کنیم دولت بعدی موفق باشد.

واعظی در پاسخ به خبرنگاری که به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرده بود؛ گفت: آقای بورل هم مثل هر سیاستمدار دیگری وقتی اظهار نظر می‌کند، مقدرای اش مصرف سیاسیت داخلی دارد و مقداری‌اش به سیاست خارجی باز می‌گردد؛ ما هم این طور هستیم. مواضعی از ایشان قابل قبول است که با عمل و مکاتباتشان نشان می‌دهند. تلاششان بر این بوده همکاری ایران و اتحادیه اروپا را بهتر کنند. طبیعی است بین راهبرد ها و مواضع ما با کشورهای دیگر حتی کشورهای دوست اشتراک و اختلاف نظر وجود دارد. روی اختلاف نظرها بررسی می کنیم و بر اشتراکات تاکید می‌نماییم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=118681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰