تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

برجام و کمبود منابع دو چالش اصلی ابراهیم رئیسی

  • کد خبر : 118913
  • 26 تیر 1400 - 11:51
برجام و کمبود منابع دو چالش اصلی ابراهیم رئیسی
جواد امام فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما باید دعا کنیم تا رئیسی موفق شود مشکلات کشور را حل کند تا بیش از این شاهد وارد شدن خسارت به کشور نباشیم.

جمهوریت : یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: برجام، FATF و کمبود منابع از چالش های اصلی رئیس جمهور بعدی خواهد بود.

جواد امام در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مشکلات اصلی دولت روحانی پیش روی رئیسی هم خواهد بود، اظهار کرد: کمبود منابع وضعیت برجام و FATF از چالش های اصلی دولت بعدی خواهد بود که اگر این مشکلات حل نشود کشور به مشکل بر می خورد، زیرا اگر برجام احیا نشود کمبود منابع در کشور مشکلات جدی درست خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات کشور از جمله وضعیت معیشتی جامعه، وضعیت اشتغال، اعتراضات کارگری و کمبود برق خاطر نشان کرد: به علت گرمای هوا و تولید ۱۰ درصد رمز ارزهای جهان در ایران و نبود زیرساخت کافی برای آن، شاهد قطعی برق مصرفی منازل هستیم. تحریم ها هم به صنعت برق فشار آورده و با کمبود سرمایه گذاری در این زمینه مواجه ایم. این مشکلات پیش روی دولت سیزدهم هم خواهد بود و باید فکری به حال آن کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در حال حاضر سایر قوا و نهادهای کشور همراه با رئیس جمهور منتخب هستند، اما رئیسی هم باید با دنیا تعامل داشته باشد تا منابع لازم برای سرمایه گذاری وارد کشور شده و همچنین کشور از شرایط تحریم عبور کند. به هر حال وضعیت اقتصادی و معیشتی مشکل اساسی کشور است و اگر رئیسی بر این مشکل فائق نیاید، شرایط کشور تغییر نمی کند و هزینه آن به کل کشور وارد می شود.

امام در پایان گفت: ما باید دعا کنیم تا رئیسی موفق شود مشکلات کشور را حل کند تا بیش از این شاهد وارد شدن خسارت به کشور نباشیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=118913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰