تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
15

هدف از سفر امروز قالیباف به سوریه چیست؟

  • کد خبر : 120174
  • 05 مرداد 1400 - 11:32
هدف از سفر امروز قالیباف به سوریه چیست؟
یکی از پیشنهادات جدی قالیباف توسعه دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه، تغییر نام و کارکرد این وزارتخانه به «وزارت امور خارجه و تجارت امور بین الملل» است.

جمهوریت : با هدف رفع موانع تجاری و حل مشکلات تجار و بازرگانان برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی سوریه رئیس مجلس شورای اسلامی به سوریه می رود.

محمدباقر قالیباف در این سفر با مقامات ارشد سوریه و نیز تجار و فعالان اقتصادی دوکشور دیدار خواهد کرد و به صورت ویژه پیگیر اهداف اقتصادی و تجاری خواهد بود.

در این سفر به صورت ویژه همکاری های راهبردی از جمله توافق های اقتصادی بین ایران و سوریه و گشایش مسیرهای جدید برای تجار و صنایع ایرانی بررسی می‌شود.

بر اساس گزارش خانه ملت، پس از آن که در سال های گذشته همه تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور معطوف به مذاکره با غرب بود و از سایر توان دیپلماسی از جمله دیپلماسی اقتصادی غفلت شده بود، به نظر می رسد در دیپلماسی خارجی باید تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار قرار گیرد و سفر قالیباف در راستای تحقق اهداف دیپلماسی اقتصادی کشور است.

در همین راستا یکی از پیشنهادات جدی قالیباف توسعه دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه، تغییر نام و کارکرد این وزارتخانه به «وزارت امور خارجه و تجارت امور بین الملل» است.

درحالی که رئیس مجلس شورای اسلامی بلند پایه ترین مسئول ایرانی است که بعد از بحران سوریه به این کشور سفر می کند، پیش از این ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، وزیر کشور ترکیه برای چهارمین بار طی ۲ سال اخیر و وزیر کشور چین برای عقد قراردادهای تجاری به سوریه سفر کرده اند. روز گذشته نیز فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به این کشور سفر کرده است که همه این اتفاقات نشان دهنده تلاش کشورهای مختلف برای استفاده از دوران پسا بحران سوریه و کسب منافع اقتصادی است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=120174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰