تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
14

دریافت رمزارز در ازای توالت رفتن/ عکس

  • کد خبر : 120342
  • 05 مرداد 1400 - 20:51
دریافت رمزارز در ازای توالت رفتن/ عکس
استادان یک دانشگاه در کره جنوبی، نوعی توالت فرنگی طراحی کرده اند که گاز متانی که از مدفوع افراد خارج می شود را تبدیل به یک منبع انرژی می کند.

جمهوریت : در راستای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر یک دانشگاه در کره جنوبی از توالتی سازگار با محیط زیست رونمایی کرده است. در این پروژه مدفوع ماده خام به حساب می‌آید و در ازای آن رمزارز پرداخت می‌شود. در این پروژه با نگاه به افراد به عنوان سرمایه‌های باارزش از محیط زیست حفاظت می‌شود.

این توالت‌ها یک پمپ مخصوص برای انتقال مدفوع به یک تانکر زیرزمینی دارد. میکرو ارگانسیم‌های تانکر فاضلاب را تجزیه و تبدیل به گاز متان می‌کنند. هر فرد در طول روز ۵۰۰ گرم فاضلاب خشک تولید می‌کند که می‌تواند به ۵۰ لیتر گاز متان تبدیل می‌شود. گاز متان به منظور تامین گرمایش و هم‌چنین تولید برق استفاده می‌شود.نام این توالت را BeeVi گذاشته اند و قرار است دستگاهی سازگار با محیط زیست و پایدار باشد.

گاز متانی که از مدفوع آزاد می‌شود، به منبعی برای تأمین انرژی وسایل درون ساختمان بدل می‌شود، از جمله یک اجاق گاز، یک سماور و یک پیل سوختی که برق تولید می‌کند. همچنین از ضایعات این توالت به عنوان کود در باغ استفاده می‌شود.

به گفته‌ی یکی از طرحان این توالت، پروفسور چو جا-وئون، مقدار مدفوع تولیدی یک فرد عادی در یک روز می‌تواند سوخت مورد نیاز برای حرکت یک خودرو به اندازه‌ی سه چهارم یک مایل (حدود ۲۰۰ متر) را تأمین می‌کند. چو در اینباره می‌گوید: «اگر نگاه متفاوتی داشته باشیم و از جنبه‌ی دیگری به ماجرا فکر کنیم، مدفوع ارزش زیادی از جهت تولید انرژی و کود دارد.»

دانشجویانی که از این توالت استفاده کنند در ازای این کار روزانه ۱۰ واحد از نوعی ارز دیجیتال به نام «جی گول» دریافت می‌کنند. از «جی گول» که در زبان کره‌ای به معنای عسل است، در فروشگاه داخل دانشگاه می‌توان استفاده و در آنجا چیز‌هایی مثل موز، لوازم تحریر و نودل‌های آماده خریداری کرد.

یکی از دانشجویانی که از فروشگاه «جی گول» در مؤسسه‌ی اولسان خرید می‌کند، می‌گوید حالا به خاطر این دستشویی جدید به مدفوع خود به چشم یک «چیز با ارزش» نگاه می‌کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=120342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰