تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
5

افزایش نگرانی های جهانی از به بن بست رسیدن مذاکرات وین

  • کد خبر : 120354
  • 05 مرداد 1400 - 21:18
افزایش نگرانی های جهانی از به بن بست رسیدن مذاکرات وین
آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشتند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی کردند.

جمهوریت : آریا سعادتمند در نواندیش نوشت : با پایان دور ششم مذاکرات وین و عدم آغاز دور جدید با توجه به تغییر دولت در ایران بسیاری نسبت به پایان کار مذاکرات احیای برجام ابراز نگرانی کردند، از طرفی تلاش های تازه واشنگتن برای سختگیری های بیشتر نیز خطر به بن بست کشیدن روند احیای برجام را دو چندان کرده است.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در هشداری جدی مدعی شد که در صورت عدم بازگشت فوری ایران به پای میز مذاکره در وین، جمهوری اسلامی شانس حصول توافق با قدرت‌های جهانی را به خطر خواهد انداخت.

بنا به گزارش رویترز، اگنس وندر مول سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، روز دوشنبه در کنفرانسی خبری اعلام کرد: اگر ایران به مسیر خود ادامه دهد، نه تنها توافق بر سر رفع تحریم‌ ها، بلکه شانس به نتیجه رساندن گفتگوهای وین و احیای برجام را به خطر می‌اندازد.

مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در ماه‌ های گذشته جریان داشت.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشتند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی کردند.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت که ایران به مقامات اروپایی حاضر در مذاکرات وین اعلام کرده است که تا پیش از آغاز به کار رسمی دولت جدید در این کشور آمادگی از سرگیری مذاکرات برجامی را ندارد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در ادامه گفته است که آنها تا قبل از شروع به کار دولت رئیسی برای دور جدید مذاکرات درباره احیای برجام آماده نیستند، بنابراین به نظر می رسد که رایزنی های وین تا اواسط آگوست (ماه آینده میلادی) انجام نشود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=120354

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰