تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
14

علی ربیعی: دولت تدبیر و امید، لطف خداوند بود

  • کد خبر : 120822
  • 11 مرداد 1400 - 10:24
علی ربیعی: دولت تدبیر و امید، لطف خداوند بود
دولت یازدهم و دوازدهم به شکل تصادفی و ناخواسته با سونامی زیاده‌روی‌ها و افراط گری های متعددی مواجه شد که نه فقط ایران بلکه کم و بیش همه جهان را شوکه کردند. در این سال‌های افراطی گری‌ که نزدیک به یک دهه طول کشید، نوعی خوش اقبالی و لطف خداوند بود که دولت تدبیر و امید توسط مردم برگزیده شده بود و توانست سایه های شوم را از کشور دور کند.

جمهوریت : سخنگوی دولت گفت: نوعی خوش اقبالی و لطف خداوند بود که دولت تدبیر و امید توسط مردم برگزیده شده بود و توانست سایه های شوم را از کشور دور کند.

علی ربیعی در آخرین نشست خبری:

* گفتمان دولت یازدهم، براساس ضرورت‌های دوره حیات سیاسی و اجتماعی ایران در دهه ۸۰ شکل گرفت. در سال ۹۲ گفتمان اعتدال، یک نیاز برای کشور بود.

* دولت اعتدالی با تدبیر و امید، در دوره هشت سال فعالیت خود، بسیاری از اقدامات را سامان داد؛ و هرچند که به علت موانع داخلی و خارجی نتوانست در برخی موارد موفق بشود. دولت در این هشت سال‌، آثار قابل توجهی و به یاد ماندنی در تاریخ ایران بر جای گذاشت و ثبت کرد؛ موفقیتهایی که به خوبی دیده نشد.

* البته دولت ناکامی‌هایی هم داشت که بخشی از این ناکامی‌ها به علت نارسایی‌های طبیعی بود که در هر دولتی و هر قوه ای می‌تواند وجود داشته باشد،‌ و بخش عمده دیگر،‌ ناشی از موانعی بود که به دولت‌ تحمیل شد. البته موضوعاتی که هم که در آنها به موفقیت دست یافت نیز معمولا با بی مهری جناح های سیاسی مخالف دیده و شنیده نشد.

* قضاوت در مورد دولت‌های یازدهم و دوازدهم، بدون دیدن «عوامل خارجی و موانع داخلی» و ارزیابی عملکردش، بدون تقسیم این مدت به دو دوره زمانی، تبیینی منصفانه و درست نخواهد بود.

* با تصویب برجام و موفقیت دولت، هیچکس نمی‌تواند رشد اقتصادی‌ را که از این طریق در سه سال اول دولت یازدهم، نصیب کشور شد،‌ نادیده بگیرد؛‌ هیچکس نمی‌تواند پیشی‌گرفتن مزد بر تورم را منکر بشود؛ هیچکس نمی‌تواند خدمات مربوط به سلامت را نادیده بگیرد.

* وقتی از دولت تدبیر برای حل بحران‌ها حرف می‌زنیم، سخنی گزاف و یک ادعای توخالی نیست. چون دولت با دو پدیده که هریک به تنهایی مظهر افراطی‌گری در جهان است، مواجه بود؛ یکی داعش و دیگری ترامپ. این دو، ‌مصداق افراطی گری و برهم‌زننده تعادل در جهان بودند.

* اگر در این سال‌ها دولتی بر سر کار بود که به راه اعتدال و تدبیر بهایی نمی داد، نه تنها آن مقاومت بی نظیر مردم در برابر فشارهای بی‌سابقه اقتصادی امکان پذیر نمی بود بلکه اگر در این سال‌ها دولت‌هایی غیراعتدالی و بی‌تجربه می‌داشتیم، آنگاه وقوع حوادثی با خسارات زیاد برای ملت ایران کاملاً متصور و محتمل بود.

* دولت یازدهم و دوازدهم به شکل تصادفی و ناخواسته با سونامی زیاده‌روی‌ها و افراط گری های متعددی مواجه شد که نه فقط ایران بلکه کم و بیش همه جهان را شوکه کردند. در این سال‌های افراطی گری‌ که نزدیک به یک دهه طول کشید، نوعی خوش اقبالی و لطف خداوند بود که دولت تدبیر و امید توسط مردم برگزیده شده بود و توانست سایه های شوم را از کشور دور کند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=120822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰