تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
12

پیامک دفتر ابراهیم رئیسی به رسول منتجب نیا

  • کد خبر : 120839
  • 11 مرداد 1400 - 10:53
پیامک دفتر ابراهیم رئیسی به رسول منتجب نیا
احزاب در قانون اساسی دارای جایگاه هستند و در چارچوب قانون فعالیت می کنند. دولت ها هم نباید خود را بی نیاز احزاب بدانند یا اینکه فقط خود را محدود به یک حزب و جناح خاصی کنند چون دولت نماینده کل ملت بوده و امانت همه ملت به او سپرده شده است و باید به بهترین شکل از آن نگهداری کند.

جمهوریت : دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: اگر درخواست کمک و ارائه پیشنهاد دولت سیزدهم جدی است، حتما حزب به دولت رییسی کمک فکری می کند.

رسول منتجب نیا با بیان اینکه نظارت و نقد اربابان قدرت و ارائه پیشنهادات و برنامه های مدون و متناسب با نیازهای جامعه از مهمترین فلسفه وجودی احزاب است، اظهار کرد: در مورد احزاب گفته می شود که آنها دولت در سایه هستند و این بدان معنا نیست که احزاب فقط دنبال نقد قدرت یا صرفا ارائه برنامه باشند بلکه باید هم نقد و هم ارائه برنامه از سوی احزاب دنبال شود. وقتی حزبی این دو رسالت خود را دنبال کند به بهترین وسیله برای کنترل دولت از هر لغزش و انحرافی می شود.

وی ادامه داد: همه دولت ها به حضور چنین احزابی نیازمند هستند. هیچ نهاد دیگری هم نمی تواند حتی احزاب را بگیرد البته اگر احزاب فقط یه یکی از دو رسالت خود توجه کنند، یا تشکیلاتی وابسته به حکومت می شوند یا معارض آن.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه همه دولت ها در نظام جمهوری اسلامی باید به احزاب توجه کنند، تاکید کرد: احزاب در قانون اساسی دارای جایگاه هستند و در چارچوب قانون فعالیت می کنند. دولت ها هم نباید خود را بی نیاز احزاب بدانند یا اینکه فقط خود را محدود به یک حزب و جناح خاصی کنند چون دولت نماینده کل ملت بوده و امانت همه ملت به او سپرده شده است و باید به بهترین شکل از آن نگهداری کند.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: احزاب عصاره اندیشه های سیاسی جامعه هستند و دولت ها از جمله دولت سیزدهم باید به احزاب توجه کند. احزاب می توانند بهترین نقاد و یاری رسان دولت باشند. در حزب جمهوریت ایران اسلامی هم عناصر تحصیل کرده در حد دکترا و دانشجویان مقطع دکترا در رشته های مختلف فراوان هستند و آنها می‌توانند به دولت کمک فکری بدهند. اگر از حزب ما کمکی خواسته شود، می توانیم در بخش های مختلف کمک فکری و اجرایی به دولت داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چندی پیش از طرف دفتر آقای رییسی پیامکی برای من ارسال شد که اگر پیشنهادی در حوزه مدیریت کشور و انتخاب اعضای کابینه دارم ارائه کنم که البته چون من فکر نمی کردم این درخواست جدی باشد، پاسخی ندادم اما اگر بدانم درخواست کمک و ارائه پیشنهاد جدی است، حتما حزب به دولت رییسی کمک فکری میکند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=120839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰