تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
7

همسر رئیسی: مردم به دنبال گمشده بودند

  • کد خبر : 120962
  • 11 مرداد 1400 - 17:08
همسر رئیسی: مردم به دنبال گمشده بودند
موفقیت‌هایی را که در انتخابات به وجود آمد، نوعی تکامل طبیعی می‌دانم، یک نوع تکاملی که اتفاق افتاده است و بر اساس دیدگاه حکمت متعالیه نمی شود بین فعل الهی و رویدادهای که در جامعه بشری اتفاق می افتد یا رویدادهای که در طبیعت رخ می دهد دوگانگی برقرار کرد و این‌ها حقیقت هستند.

جمهوریت : ایرنا نوشت : دانشیار و عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: برخلاف همه آنچه که امروز مطرح می‌شود، علت مشکلات کشور ابهام در ماهیت دولت است که برای حل آن به یک وفاق نخبگانی در رشته‌های متناسب علوم انسانی و همراهی طبقات مختلف مردم نیاز داریم.

جمیله علم الهدی در نخستین نشست از سلسله جلسات تخصصی “فصل تحول” با عنوان “دولت سیزدهم؛ گفتمان عدالت و جمهوریت” افزود: همه همسالان من به خوبی به یاد دارند که ما در زمان انقلاب اصول حرکت را به صورت شعار بیان می کردیم و ۲ شعار اصلی خیلی مطرح می شد و بر اساس آن حرکت انجام گرفت. یکی شعار” استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” و دیگری “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” بود و تا آنجایی که من یادمه وقتی می گفتیم “نه شرقی، نه غربی” در واقع شرق ما اتحادیه جماهیر شوروی سابق و غرب ما نظام سلطه آمریکا بود.

وی گفت: در واقع دو تا دیدگاه سیاسی مارکسیسم یا سوسیالیسم و لیبرالیسم مدنظر بود و بعد می گفتیم “نه شرقی. نه غربی، جمهوری اسلامی” یعنی جمهوری اسلامی باید چیزی جدای از این دو باشد.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: همچنین از “استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی” منظور این بود که الگویی می خواهیم که این نباشد. اکنون که برمی‌گردیم و نگاه می کنیم می بینیم که باز سوالات و موضوعاتی که اکنون مطرح می شود نشان می دهد که گویی الگویی که به نظر می رسید الگوی سومی باید باشد، محقق نشده است.

علم الهدی افزود: من فکر می کنم که دولت سیزدهم و رئیس جمهور هشتم موقعیت خیلی خوبی در این زمینه فراهم می کند چون به هرحال هم با شناخت خاصی که دارد و هم اینکه مبانی اسلامی که رئیس جمهور به دنبال آن است، این فرصت را برای بازاندیشی در ماهیت دولت فراهم می کند.

این استاد دانشگاه توضیح داد: مردم ما، مردم فهیمی هستند که در همین انتخابات اخیر نشان دادند که خیلی خوب صداقت را درک می‌کنند و مسیر را خوب پیدا می کنند و این نشان می‌دهد که مردم ما بسیار فهیم و اتفاقا به دنبال گمشده ای هستند.

وی ادامه داد: موفقیت‌هایی را که در انتخابات به وجود آمد، نوعی تکامل طبیعی می‌دانم، یک نوع تکاملی که اتفاق افتاده است و بر اساس دیدگاه حکمت متعالیه نمی شود بین فعل الهی و رویدادهای که در جامعه بشری اتفاق می افتد یا رویدادهای که در طبیعت رخ می دهد دوگانگی برقرار کرد و این‌ها حقیقت هستند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: ما یک گام بالاتر آمدیم و لطف خداوند شامل حال ما شده و ما به عنوان مردم آماده شدیم که این لطف را بپذیریم که برگردیم به مبانی اسلام تا دولتی با نگاه عمیق و ریشه‌ای، خدمت گذار و فسادگریز بر پا شود.

علم الهدی اظهار داشت: برپایی دولت به دست یک شخص یا چند شخص نیست؛ بلکه به دست مردم اتفاق می‌افتد و این مردم هستند که فسادگریزی و برپایی عدالت را برعهده دارند و مردم هستند که حکومت را بر پا می کنند. امیدوارم نخبگان اندیشه‌ای همراه با نخبگان سیاسی و نخبگان اقتصادی هر کدام تکلیف و وظایف خود را به عنوان طبقاتی از مردم انجام دهند و در آن طرف هم گروه های متنوع مردم، پژوهشگران، محققان، جوانان، بانوان، افراد کارآفرین و افراد خلاق همه با هم دست به دست هم این دولت را برپا کنند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=120962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰