تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7

عامل اصلی مرگ بیماران کرونایی چیست؟

  • کد خبر : 121896
  • 17 مرداد 1400 - 15:47
عامل اصلی مرگ بیماران کرونایی چیست؟
سطح پروتئینی به نام گالکتین- ۹ در پلاسمای خون بیماران مبتلا به کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد

جمهوریت : کرونا ویروس کشنده ای است. با جهش های خطرناک تر کرونا هم مواجه می شویم. روزانه بسیاری از افراد در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند. هنوز تحقیقات درباره مرگ افراد از طریق کرونا ویروس ادامه یابد. محققان در تازه ترین تحقیق به حقایقی درباره عامل مرگ افراد در اثر کرونا دست یافته اند.
با افزایش شواهد بالینی، دانشمندان دانشگاه آلبرتای کانادا دریافتند علت اصلی مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ فعال شدن پروتئین خطرناکی در خون است که طوفان سیتوکین را منجر می‌شود.

این گروه دریافتند که سطح پروتئینی به نام گالکتین- ۹ در پلاسمای خون بیماران مبتلا به کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد این بدان معناست که بین سطح گالکتین -۹ و سیتوکین‌های پیش التهابی منتشر شده در خون که می‌تواند منجر به طوفان سیتوکین شود، ارتباط مثبت وجود دارد.

نقش یک پروتئین در مرگ کرونایی ها

این تحقیق توسط شکرالله الهی، دانشیار گروه علوم پایه دانشکده دندانپزشکی رهبری شد. الهی و تیمش با گسترش کار قبلی خود با HIV و بیماران سرطانی، پلاسمای خون ۱۲۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آن‌ها دریافتند که میزان گالکتین -۹ در این بیماران به مراتب بیشتر از افراد مبتلا به HIV و سرطان است.

الهی که همچنین عضو موسسه تحقیقات سلامت زنان و کودکان و موسسه تحقیقات سرطان در آلبرتای شمالی است، می‌گوید: ما در گذشته گزارش داده بودیم که سطح گالکتین- ۹ در عفونت HIV و برخی سرطان‌ها افزایش می‌یابد؛ با این حال وقتی سطوح گالکتین -۹ در بیماران کووید -۱۹ را با HIV و بیماران سرطانی مقایسه کردیم، به راحتی توانستیم بیماران کرونایی را بر اساس سطح گالکتین -۹ تشخیص دهیم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=121896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰