تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
11
معرفی کتاب ؛

گفتیم عشق را به صبوری دوا کنیم… کتابی پیرامون روابط انسانی و سویه های زندگی زناشویی

  • کد خبر : 122335
  • 20 مرداد 1400 - 15:13
گفتیم عشق را به صبوری دوا کنیم… کتابی پیرامون روابط انسانی و سویه های زندگی زناشویی
همه انسان ها از نظر ذات و جوهر یکسان هستند. همه ما بخش هایی از یک وجود واحدیم، ما؛ یکی هستیم و بنابراین فرقی نمی کند که به چه کسی عشق می ورزیم. فقط مهم این است که همواره عشق بورزیم.

جمهوریت : کتاب “گفتیم عشق را به صبوری دوا کنیم …” نوشته الهام مردانی که توسط نشر آپریس به مدیر مسئولی مهسا مردانی منتشر گردیده ، به تازگی روانه بازار کتاب شده است. کتاب در پنچ فصل و ۱۶۰ صفحه با محوریت موضوع عشق در روابط انسانی و ازدواج و سویه های مختلف زندگی زناشویی را مورد بررسی قرار می دهد.

در این کتاب سعی شده تا دیدی تازه به خواننده در مورد مفهومی که کاملاً آشنا قلمداد می گردد داده شود و در این مورد همچنان که به سیر تاریخی و تکامل ماهیت عشق تا به امروز می پردازد، ابعاد مختلف آن را نیز از نظرگاه های روانشناسی با رویکردهای افرادی چون فروید، اریک فروم، استنبرگ، جان لی، و… را نیز بیان داشته که جنبه های تازه ای از معنای عشق برای خوانندگانش به ارمغان می آورد.

الهام مردانی نویسنده کتاب که وکیل پایه یک دادگستری نیز می باشد، و با توجه به آمار و ارقام پرونده های طلاق و دعواهای خانوادگی که در دادگاه های ایران جاری است و این تجربه ی نزدیک از اوضاع و احوال در میان زوج های ایرانی آشنایی کاملی به او داده است؛ و این نیاز به آگاهی رسانی و فهم صحیح از علاقه میان افراد و عدم وجود عشق و محبت کافی که ممکن است به صورت مشکلات شناختی، اختلالات اضطرابی و بصورت مشکلات بسیاری نمایان شود و سبب گرایش به انحرافات اجتماعی همچون روابط فرا زناشویی ، عدم تعهد، بی بند و باری، افسردگی، اعتیاد و… را فراهم می سازد و در این کتاب سعی شده است تا عوامل رضایت و تعارضات زناشویی و خیانت را در نتیجه ی راهکارهایی برای عدم مقابله با مشکلات و معضلات برشمرده ارائه کند.

از آنجا که کتاب قصد اصلی اش بیان کاربردی عشق در حیطه ی جامعه ی ایران و در حیطه ی ازدواج و زندگی زناشویی می باشد؛ در ادامه به نقش و پیامدهای آن و ارائه ی راهکارهایی در این خصوص می پردازد. آنچنان که در مقدمه کتاب آمده: “هدف آشنایی با مفهوم عشق و تبدیل شدن آن به ازدواج و بررسی عوامل رضایت و تعارضات زناشویی و خیانت زناشویی و در نتیجه راهکارهایی برای عدم خیانت است. طرح پژوهش های مختلف در این کتاب موجب می شود که خوانندگان به اهمیت و ضرورت و توجه به خیانت زناشویی، پیامدهای منفی آن در جامعه پی ببرند. مطالعه ی کتاب حاضر می تواند برای زوجین به ویژه زوج های جوان، روانشناسان، روانپزشکان، دانشجویان و سایر اقشار مفید واقع شود.”

کتاب هایی از این دست کاستی های آموزشی در سیستم پرورشی را پُر می کنند و اکنون با وجود افزایش مشکلات خانوادگی، نیاز به وجودشان بیش از بیش احساس می شود. در پایان عبارتی که از اریک فروم که در کتاب نقل شده را باید برای تکمیل توضیح در اینجا نیز آورد که می گوید: ” همه انسان ها از نظر ذات و جوهر یکسان هستند. همه ما بخش هایی از یک وجود واحدیم، ما؛ یکی هستیم و بنابراین فرقی نمی کند که به چه کسی عشق می ورزیم. فقط مهم این است که همواره عشق بورزیم”.


بیشتر بخوانید:
دموکراسی و عدالت اجتماعی
حقوق دولتها در جوامع

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=122335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰