تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

انتشار بسته درسی ویژه پژوهشگران دانشگاهی

  • کد خبر : 12270
  • 26 آذر 1397 - 8:09

به گزارش جمهوریت ; مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در آستانه هفته پژوهش، بسته درسی ویژه پژوهشگران دانشگاهی را در قالب ۳ درس آموزش مجازی منتشر کرد. به گزارش ایسنا، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در آستانه هفته پژوهش بسته درسی ویژه پژوهشگران دانشگاهی را در قالب ۳ درس آموزش مجازی منتشر کرد. در این بسته آموزشی پژوهشی از […]

به گزارش جمهوریت ;

مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در آستانه هفته پژوهش، بسته درسی ویژه پژوهشگران دانشگاهی را در قالب ۳ درس آموزش مجازی منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در آستانه هفته پژوهش بسته درسی ویژه پژوهشگران دانشگاهی را در قالب ۳ درس آموزش مجازی منتشر کرد.

در این بسته آموزشی پژوهشی از دروس روش تحقیق ۱۲ جلسه درسی، مقاله نویسی ۳ جلسه درسی و مقاله نویسی در مجلات خارجی در قالب ۶ جلسه درسی بهره گرفته شده است.

روش تحقیق از دروس این بسته آموزشی توسط استاد قراملکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ارائه شده است. ۴ جلسه اول این درس به موضوعاتی چون مطالعات و پژهش‌های دینی، تمایز بین داده و اطلاعات و شناسایی اطلاعات شایسته پرداخته است. انتخاب موضوع تحقیق، فرضیات تحقیق، مساله تحقیق، مهارت‌های تحقیق، تکنیک‌های تحقیق، ملاک‌های انتخاب موضوع، اصول پژوهشی، گونه‌شناسی تحقیق و ساختارشناسی تحقیق موضوعاتی هستند که استاد قراملکی در ۸ جلسه بعدی به آن پرداخته است.

درس مقاله نویسی دیگر بحث این بسته درسی است که در قالب ۴ جلسه درسی به مفاهیمی چون آشنا شدن با ساختارمقالات علمی و پژوهشی، ساختمان پاراگراف، ساختمان مقاله کوتاه و ساختمان مقاله علمی– پژوهشی پرداخته است.

مقاله نویسی در مجلات خارجی آخرین درس این بسته آموزشی است که  فراگیر با مقدمات آشنایی با مقاله نویسی در مجلات خارجی آشنا می‌شود. نکات کاربردی در تهیه مقالات علمی لاتین در مجلات خارجی، تشخیص اعتبار مجلات خارجی، پایگاه ISC و نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی از دیگر سرفصل‌های این درس می‌باشد که فراگیر آنها را می‌آموزد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در راستای رسالت خود مبنی بر ارائه محتواهای کاربردی و مهارتی برای همه اقشار دانشگاهی کشور تاکنون بیش از ۲۰۲ درس آموزشی تولید کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=12270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰