تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

همایش تخصصی رنگ، کراتین، کوتاهی و میکاپ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران !

  • کد خبر : 122787
  • 24 مرداد 1400 - 10:57
همایش تخصصی رنگ، کراتین، کوتاهی و میکاپ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران !
محتوای ویدئوها شامل قدم‌زدن یک مدل عروس در محوطه روبه‌رویی تالار ابن خلدون، آموزش آرایش روی صحنه تالار و عکس‌های شخصی آرایشگران خانم در محوطه دانشکده بود؛ موضوعی که هم برای دانشجویان و اساتید دانشکده عجیب بود و هم برای ریاست دانشگاه تهران که بخاطر خدشه‌دار شدن حیثیت دانشکده عذرخواهی هم کرد!

جمهوریت : چند روز پیش برگزاری همایش تخصصی رنگ، کراتین، کوتاهی و میکاپ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران خبرساز شد! جنجال‌ها بر سر این بود که دانشگاه تهران – که بیش از ۸۰ سال جولانگاه شخصیت‌های بزرگ علمی بوده – حالا چگونه جولانگاه مدل‌های آرایشی گمنام شده است؟

ماجرا از این قرار است که چندی پیش یک کمپانی دسته‌چندم که در زمینه خدمات آرایشی فعالیت می‌کند، با دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران وارد قرارداد می‌شود و ادعا می‌کند که برای ارائه آموزش «MBA بورس» این قرارداد را می‌بندد اما در واقعیت این شرکت در صفحات مجازی‌اش طی فراخوانی عمومی، برگزاری همایشی با عنوان «اولین همایش تخصصی رنگ، کراتین، کوتاهی و میکاپ» را در تالار «ابن خلدون» دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران علنی کرد و این همایش در تاریخ مشخص‌شده با حضور جمعی از آرایشگران در زمان و مکان مشخص برگزار شد. در این همایش مدل‌های آرایشی روی سن «تالار ابن خلدون» رفتند و فیلمبرداری و عکاسی کردند.

«ابن خلدون» در واقع پرظرفیت‌ترین تالار این دانشکده است که پیش از این به برگزاری کنفرانس، همایش علمی و جلسات دفاع از پایان‌نامه اختصاص داشته است!

چند ساعت پس از برگزاری این مراسم، شرکت‌کنندگان همایش شروع به انتشار سلفی‌ها و ویدئوهایشان کردند. محتوای ویدئوها شامل قدم‌زدن یک مدل عروس در محوطه روبه‌رویی تالار ابن خلدون، آموزش آرایش روی صحنه تالار و عکس‌های شخصی آرایشگران خانم در محوطه دانشکده بود؛ موضوعی که هم برای دانشجویان و اساتید دانشکده عجیب بود و هم برای ریاست دانشگاه تهران که بخاطر خدشه‌دار شدن حیثیت دانشکده عذرخواهی هم کرد!

دکتر نیلی – رئیس دانشگاه تهران – در این‌باره به ایسنا توضیح داد: «به قدری واقعه دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران عجیب است که گاهی شک می‌کنیم که شاید این سناریویی برای بدنام‌کردن دانشکده باشد. چرا که ما چنین پدیده‌ای در دانشگاه تاکنون نداشتیم و به هر حال این موضوع توسط دفتر حقوقی دانشگاه بررسی می‌شود چراکه در عمل از قرارداد سوءاستفاده شده است.»

پس از اینکه شائبه‌هایی درباره سوءاستفاده های کمپانی برگزارکننده نسبت به قرارداد از سوی دانشگاه تهران مطرح شد، این شرکت بلافاصله تمام بنرهای تبلیغاتی و تصاویر همایش را از صفحه اینستاگرامش حذف کرد که خود این کار می‌تواند نشان‌دهنده غیرقانونی‌بودن این همایش و سوءاستفاده از قرارداد باشد.

همزمان جمعی از اساتید دانشگاه تهران هم برگزاری همایش میکاپ در این دانشگاه را توهین آشکار به ساحت علم، دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانستند و در نامه‌ای از محمود نیلی رئیس این دانشگاه خواستند با هر مقام و فردی که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته قویاً برخورد شود.

اما آیا این اولین بار است که شاهد رویدادهای نامتعارفی از این دست بوده‌ایم؟ جواب به این سوال، خیر است. در سال ۱۳۹۷ همزمان با برگزاری جام جهانی فوتبال در روسیه و درست در بازه زمانی‌ای که مدیر وقت تالار وحدت به خارج از کشور رفته بود، تالار وحدت میزبان یک بلاگر حوزه آرایش شد و روی صحنه تالار وحدت، درست در جایی که محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، کیهان کلهر و سایر بزرگان موسیقی کشور پا گذاشته بودند، پا گذاشت و به راحتی تبلیغ رژ لب کرد!

مدیران وقت در آن زمان پاسخ چندان روشنی به برگزاری این همایش ندادند و شاید سهل‌انگاری‌هایی از این دست باعث شد که همزمان با برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ دوباره عده‌ای شهر را شلوغ ببینند و قراردادهای عجیب ببندند.

طبیعی است که نگهداری از تالارهای بزرگ بسیار پرهزینه است و برخی مجبورند برای رونق اقتصادی مجموعه‌هایشان در ساعات غیراداری، با اجاره سالن به ارگان‌های مختلف کسب درآمد کنند اما آیا کسب درآمد برای مجموعه‌ای به وجاهت دانشگاه تهران از هر راهی منطقی است؟

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=122787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰