تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
11

آمادگی اروپا برای همکاری با دولت جدید ایران

  • کد خبر : 124149
  • 05 شهریور 1400 - 0:12
آمادگی اروپا برای همکاری با دولت جدید ایران
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خواهان بازگشت به برجام است و نباید مسائل منطقه ای و یا موشکی را وارد این موضوع کند بلکه باید متمرکز به برجام و متعهد به بازگشت به آن باشد.

جمهوریت : اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای همکاری با دولت جدید ایران اعلام کرد و افزود که به دنبال بازگرداندن مذاکرات برجام در مسیر پیشین خود است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا) از بروکسل، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در سیاست امنیتی و امور خارجه روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری افزود که اتحادیه اروپا دیروز روند انتخاب و تایید وزیران ایران در پارلمان ایران را دنبال می‌کرد.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا آماده همکاری با دولت جدید ایران مطابق با سیاست اتحادیه در قبال ایران است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در مورد امیر عبداللهیان وزیر خارجه کابینه جدید ایران تصریح کرد: وزیر خارجه جدید شریکی است که ما با او ارتباطات داشتیم و به دنبال مذاکرات حیاتی درباره بازگرداندن برجام به مسیر پیشین هستیم.

عبداللهیان که با ۲۷۰ رای موافق رای اعتماد مجلس شورای اسلامی را کسب کرده، در مورد برجام می‌گوید: در صورت تامین حقوق ایران و اجرای کامل تعهدات از سوی طرف مقابل برجام می تواند وارد مرحله اجرایی شود.

وی به تفاوت بین دولت قبلی و فعلی آمریکا اشاره کرد و ادامه دادکه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خواهان بازگشت به برجام است و نباید مسائل منطقه ای و یا موشکی را وارد این موضوع کند بلکه باید متمرکز به برجام و متعهد به بازگشت به آن باشد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=124149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰