تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
10

پوتین: اوضاع افغانستان فاجعه است

  • کد خبر : 124993
  • 13 شهریور 1400 - 12:04
پوتین: اوضاع افغانستان فاجعه است
اوضاع در افغانستان یک فاجعه است و این حقیقت است. این حرف‌های من نیست بلکه تحلیل‌های خود آمریکایی‌هاست. اکر نگاهی به افرادی که برای غرب کار می‌کردند و در افغانستان جا مانده‌اند، بیندازید می‌فهمید که این یک فاجعه بشری است.

جمهوریت : پوتین با رد تلاش‌های آمریکا برای سلطه جهانی گفت: این نقش برای سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل است و این نهادها مسئول برقراری نظم جهانی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جلسه عمومی اجلاس اقتصاد شرقی در شهر ولادیووستوک گفت: کشورهای غربی همواره تلاش می‌کنند تا راه و روش خود را به دیگران تحمیل کنند که نخستین مورد آن از طریق تبلیغ مسیحیت و اعزام میسیونر به مناطق دور افتاده و حالا با مجبور کردن کشورها برای پذیرش دموکراسی می‌شود. دموکراسی چیزی است که اگر مردم به آن نیاز داشته باشند، به آن می‌رسند. اما نیازی برای تحمیل آن از طریق ابزار خشونت نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که تجربه افغانستان باعث شود تا واشنگتن از تلاش برای “متمدن ساختن” سایر کشورها اجتناب کند.

پوتین همچنین گفت: اوضاع در افغانستان یک فاجعه است و این حقیقت است. این حرف‌های من نیست بلکه تحلیل‌های خود آمریکایی‌هاست. اکر نگاهی به افرادی که برای غرب کار می‌کردند و در افغانستان جا مانده‌اند، بیندازید می‌فهمید که این یک فاجعه بشری است.

او در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناخته شدن طالبان نیز گفت: باید ابتدا تمایلات خوب آنها را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز تاسف کرد که ژاپن و مسکو نمی‌توانند به توافقی صلح از زمان پایان جنگ دوم جهانی برسند و اوضاع را “خارج از منطق” توصیف کرد و گفت: ما نبود چنین سندی را در روابط بین دو کشور بیهوده و خارج از منطق می‌دانیم. هم روسیه و هم ژاپن به دنبال عادی سازی کامل روابط بین دو کشور هستند. من به منافع استراتژیک روسیه در همکاری‌های در حال توسعه اشاره می‌کنم.

پوتین افزود، مقام‌های روسیه و ژاین بارها بر همکاری مشترک درباره قلمروی مورد مناقشه جزایر کوریل توافق کرده‌اند اما طرف ژاپنی همیشه موضعش را تغییر داده است. روسیه همچنان نگران توسعه زیرساخت‌های آمریکا در این جزایر در پی مالکیت آنها تحت حاکمیت ژاپن بوده است. مسکو همچنان به دنبال توسعه اقتصادی این جزایر است.

روسیه و ژاین از پایان جنگ جهانی دوم هنوز مناقشات بر سر این جزایر را حل نکرده‌اند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=124993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰