تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
12

موتورسواری امن‌ با کمک دید ۳۶۰ درجه

  • کد خبر : 126
  • 06 تیر 1397 - 21:10
موتورسواری امن‌ با کمک دید ۳۶۰ درجه

همه‌ی ما با جدیدترین سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی و کمک راننده در خودروهای مدرن آشنا هستیم؛ اما در موتورسیکلت‌ها چنین تکنولوژی‌هایی وجود نداشته و البته به نظر می‌رسد سیستم‌هایی همچون پایش نقاط کور و دوربین‌های پشتی برای این دسته از وسایل نقلیه کاملاً ضروری بوده و به عنوان یکی از تجهیزات ایمنی اصلی برای راننده […]

همه‌ی ما با جدیدترین سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی و کمک راننده در خودروهای مدرن آشنا هستیم؛ اما در موتورسیکلت‌ها چنین تکنولوژی‌هایی وجود نداشته و البته به نظر می‌رسد سیستم‌هایی همچون پایش نقاط کور و دوربین‌های پشتی برای این دسته از وسایل نقلیه کاملاً ضروری بوده و به عنوان یکی از تجهیزات ایمنی اصلی برای راننده محسوب می‌شود. هیچ‌کدام از ما مشکلی با یک جفت چشم اضافی در پشتمان نداریم و این چشم‌های جدید می‌توانند دید ۳۶۰ درجه ایجاد کنند.

 

یکی از استارت آپ های تازه‌کار در این بخش یک سیستم دوربین جدید را توسعه داده که می‌تواند موتورسوار را در هر زاویه و موقعیتی آگاه کرده و این کار را با کمک چراغ‌های هشدار انجام می‌دهد. ایده‌ی کار ساده است اما تبدیل آن به واقعیت این‌گونه نبوده است. زمانی که بحث نصب سیستم جدید در موتورسیکلت پیش می‌آید فاکتورهای زیادی را باید در نظر گرفت. به خاطر ابعاد محدود موتورسیکلت، این سیستم باید جمع و جور باشد و در حالت ایده‌آل وزنی به وسیله افزوده نشود.

 

همچنین پوشش تمامی زوایای ممکن در یک موتورسیکلت نیز چالش دیگری محسوب می‌شود. این تکنولوژی باید ویژه‌ی موتورسیکلت باشد زیرا به عنوان مثال شما نمی‌توانید یک سیستم لیدار خودرو را در موتور جای دهید و آن را سیستم نایت ویژن بنامید.

نوع خطر، اطلاعات موردنیاز و روش واکنش موتورسیکلت کاملاً با خودرو تفاوت دارد. به همین خاطر سیستم ایمنی خاص موتورسیکلت باید از صفر برای چنین وسیله‌ای توسعه یابد.

 

به همین دلیل است که استارت آپ یاد شده امیدوار به تبدیل ایده خود به واقعیت و عبور از چالش‌های یاد شده است. تکنولوژی دوری از برخورد این شرکت تاکنون تنها سرمایه‌گذاری ۲٫۵ میلیون دلاری را جذب کرده است.

 

منبع: پدال

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰