تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

کاهش صادرات نفت به نفت هند

  • کد خبر : 1260
  • 20 تیر 1397 - 16:06
کاهش صادرات نفت به نفت هند

هند در مدت یاد شده ۵۹۲ هزار و ۸۰۰ بشکه نفت خام در روز از ایران نفت وارد کرد درحالی که این میزان برای ماه قبل از آن ۷۰۰ هزار و ۲۰۰ بشکه نفت خام بوده است. هند که پس از چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است از پالایشگاه های این کشور خواسته است تا […]

هند در مدت یاد شده ۵۹۲ هزار و ۸۰۰ بشکه نفت خام در روز از ایران نفت وارد کرد درحالی که این میزان برای ماه قبل از آن ۷۰۰ هزار و ۲۰۰ بشکه نفت خام بوده است.

هند که پس از چین بزرگترین مشتری نفتی ایران است از پالایشگاه های این کشور خواسته است تا به دنبال منابع جایگزین باشند،زیرا هند ممکن است مجبور شود واردات نفت خود از ایران را کاهش دهد.

آمریکا در ماه مه (اردیبهشت ) پس از خروج یکجانبه از توافق هسته ای با ایران، تهدید کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع می کند.

پالایشگاه های دولتی هند که ۶۰ درصد از ظرفیت پنج میلیون بشکه نفت خام در روز را برعهده دارند، در ماه ژوئن (۱۱ خرداد-۹ تیر) نزدیک به ۱۰ درصد (۴۵۴ هزار بشکه نفت خام در روز) خرید نفت ایران را افزایش دادند.

پالایشگاه های دولتی هند در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ واردات نفت خود از ایران را به دلیل اختلاف با تهران بر سر میدان گازی فرزاد ب کاهش داده بودند. اما در سال مالی جاری پس از آنکه ایران پیشنهادات تخفیف در حمل و افزایش مهلت پرداخت به ۶۰ روز را ارائه کرد، این پالایشگاه ها تصمیم گرفتند تا نفت بیشتری از ایران خریداری کنند.

در ماه های آوریل (فروردین) تا ژوئن (خرداد-تیر) سال ۲۰۱۸ واردات نفت هند از ایران با افزایش ۲۴ درصدی به ۶۴۷ هزار بشکه نفت خام در روز رسید.

واردات پالایشگاه های دولتی هند با رشد دو برابری نسبت به دوره گذشته به ۴۱۳ هزار و ۴۰۰ بشکه نفت خام در روز رسید. این واردات در دوره گذشته ۱۹۱ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت خام در روز بوده است.

رسانه های هند هفته گذشته از تلاش دولت دهلی نو برای یافتن راهکارهایی با هدف ادامه واردات نفت از ایران بعد از ۱۳ آبان به رغم فشارهای گسترده آمریکا خبر داده بودند.

بنابراین گزارش و به نقل از رسانه های هند، دهلی نو و واشنگتن هنوز هیچ مذاکره ای برای معافیت هند از تحریم های آمریکا انجام نداده اند اما مقامات هندی خوش بین هستند که بتوانند با وجود درخواست مستقیم واشنگتن از دهلی نو برای توقف کامل واردات نفت ایران، راهی برای ادامه واردات هند بیابند و درهای مذاکره با واشنگتن را هم بسته نگهدارند.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=1260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰