تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
5
سفیر ایران در بغداد:

لغو روادید عراق مختص سفرهای هوایی است

  • کد خبر : 126176
  • 22 شهریور 1400 - 10:03
لغو روادید عراق مختص سفرهای هوایی است
نخست وزیر عراق بامداد دوشنبه با هدف زیارت بارگاه نورانی رضوی وار مشهد شد و چند ساعت بعد نیز مشهد را به مقصد بغداد ترک کرد.

جمهوریت : سفیر ایران در بغداد گفت: بر اساس نشست‌های مشترک انجام شده بین نخست وزیر عراق و مسوولان کشورمان، فعلا تنها مسافران ایرانی که از طریق پرواز وارد عراق می‌شوند نیازی به دریافت روادید نخواهند داشت.

ایرج مسجدی بامداد دوشنبه در حاشیه سفر نخست وزیر عراق به مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص لغو روادید اظهار داشت: اجرایی شدن این تصمیم مربوط به بعد از آیین اربعین حسینی است.

وی گفت: فعلا لغو روادید برای سفر به عراق محدود به سفرهای هوایی خواهد بود اما ممکن است بعد از مدتی که بحران کرونا مدیریت شد و همه گیری کاهش پیدا کرد، لغو رواید به سفرهای زمینی نیز تسری پیدا کند.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: سفر نخست وزر عراق و هیات همراه به تهران برای گسترش روابط مشترک در زمنیه سیاسی و اقتصادی و همکاری های فرهنگی و امنیت بود.

مسجدی گفت: مطابق نشست هایی که نخست وزیر عراق با رییس جمهوری و هیات دولت کشورمان داشت، قرار شد اقداماتی که در دست همکاری مشترک است، عملیاتی، اجرایی و به سرعت پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مطالبات ایران از محل فروش گاز و برق به عراق و اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین به این کشور از دیگر مسائل مهم مطرح شده در نشستهای مشترک الکاظمی و مسوولان کشورمان بود.

نخست وزیر عراق بامداد دوشنبه با هدف زیارت بارگاه نورانی رضوی وار مشهد شد و چند ساعت بعد نیز مشهد را به مقصد بغداد ترک کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=126176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰