تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
15

تفاوت داعش و طالبان از نگاه کیهان

  • کد خبر : 126233
  • 22 شهریور 1400 - 12:20
تفاوت داعش و طالبان از نگاه کیهان
طالبان به‌صراحت می‌گوید که می‌خواهد با کشورهای همسایه خاصه ایران و پاکستان و روسیه روابط حسنه داشته باشد اما داعش به صراحت می‌گفت هدف غایی ما راه‌انداختن حمام خون در تهران و دیگر شهرهای ایران است. یعنی واقعا اصلاح‌طلبان این تفاوت‌ها را نمی‌فهمند؟!

جمهوریت : «داعش نیرویی ملی یا برآمده از یک ملت نبود که در حیطه سرزمینی خود مشغول به نبرد باشد … اما طالبان یک نیروی ملی است. این یعنی آنها حتی اگر گرایش‌های رادیکال سلفی‌ها را نیز داشته باشند باز در حیطه سرزمینی خود مدعی هستند و مدعی هیچ کشور دیگری نیستند.»

روزنامه کیهان در واکنش به یادداشتی در روزنامه شرق درباره رخدادها در افغانستان نوشت: «یعنی باید باور کنیم طیف موسوم به اصلاح‌طلب تفاوت‌های بنیادین داعش و طالبان را نمی‌داند؟! یا این که می‌دانند و به عمد می‌خواهند با ارائه تحلیل اشتباه کشور را دچار محاسبات جبران ناپذیر کنند؟!

در این مورد فقط به ذکر یک نکته جهت آگاهی روزنامه اصلاح‌طلب بسنده می‌کنیم که داعش نیرویی ملی یا برآمده از یک ملت نبود که در حیطه سرزمینی خود مشغول به نبرد باشد. داعشی نیروهایی از ملیت‌های مختلف (از عربستانی، مصری، مراکشی تا چچنی و فرانسوی و انگلیسی و …) بودند. این افراد با نیت به زانو درآوردن کمربند مقاومت از ایران، عراق و سوریه تا لبنان و سپس غزه به این منطقه گسیل شده بودند. اما طالبان یک نیروی ملی است. این یعنی آنها حتی اگر گرایش‌های رادیکال سلفی‌ها را نیز داشته باشند باز در حیطه سرزمینی خود مدعی هستند و مدعی هیچ کشور دیگری نیستند. طالبان به‌صراحت می‌گوید که می‌خواهد با کشورهای همسایه خاصه ایران و پاکستان و روسیه روابط حسنه داشته باشد اما داعش به صراحت می‌گفت هدف غایی ما راه‌انداختن حمام خون در تهران و دیگر شهرهای ایران است. یعنی واقعا اصلاح‌طلبان این تفاوت‌ها را نمی‌فهمند؟!»

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=126233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰