تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

واکنش‌ها به نامه عجیب نماینده آبادان

  • کد خبر : 126888
  • 27 شهریور 1400 - 13:02
واکنش‌ها به نامه عجیب نماینده آبادان
این نماینده مجلس تلفن همراه خود را از دسترس خارج کرده تا در برابر سوال خبرنگاران قرار نگیرد.

جمهوریت : روزنامه آفتاب یزد نوشت : بار‌ها به سبب گاف‌هایی که نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف داده اند، سواد آن‌ها به چالش کشیده شده است؛ اما به قول کاربران فضای مجازی این یکی دیگر نوبر است! به تازگی تصویری از یک نامه در فضای مجازی منتشر شده که تاریخ آن ۲۴/۶/۱۴۰۰ و پیوست نامه یک صلوات ذکر شده است و در آن نوشته شده «برادر عزیز و انقلابی جناب دکتر خاندوزی وزیر محترم اقتصاد، با سلام و تهیت مستدعی است گمرکات گمرکات گمرکات» زیر هر یک از کلمه گمرکات نیز ذکر شده «آبادان-اروند کنار- جوئبده».

نامه مضحک نماینده بدخط؛ از رنجی که می‌بریم

این نامه که منتسب به سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان است و خودش هم آن را تائید کرده؛ به وزیر اقتصاد و دارایی نوشته شده تا به قول آقای نماینده مشکلات گمرک آبادان و اروند کنار را یادآوری کند و صرفا جنبه اطلاع و گوشزد و یادآوری پیرو مکاتبات قبلی بوده است؛ اما متاسفانه هیچ یک از اصول اولیه یک نامه اداری را دارا نیست و بسیار بد خط و بی‌نظم در یک برگه با سر برگ مجلس شورای اسلامی نوشته شده است. انتشار تصویر مربوط به این نامه در فضای مجازی با واکنش‌های گسترده کاربران همراه بوده و خیلی‌ها دلیل حال و روز امروز خوزستان را وجود همین نمایندگان و مسئولان می‌دانند که حتی از ابتدایی‌ترین اصول مدیریتی هم چیزی سر در نمی‌آورند. اما این اولین گافی نیست که در خصوص نمایندگان مجلس شاهد آن هستیم.

بار‌ها و بار‌ها سطوح پائین علمی و اطلاعاتی نمایندگان مجلس دست مایه طنزپردازان در فضای مجازی شده است و این موضوع نشان می‌دهد سطح نمایندگان در مجلس شورای اسلامی که یکی از ارکان مدیریتی ونظارتی کشور محسوب می‌شود تا چه اندازه تنزل پیدا کرده است!

‏واکنش‌ها به نامه آقای نماینده

نامه آقای نماینده در فضای مجازی با حواشی بسیاری همراه بوده است و دستمایه طنازان و شاعران شده است. یک کاربر در این خصوص نوشته است: «باید تبریک بگوئیم، گریه کنیم، بخندیم، فکر کنیم، گذر کنیم، این نامه را یک‌نماینده محترم مجلس برای وزیر اقتصاد نوشته است، اگر در مورد این نامه یک دیوان شعر نگاشته شود، باز از عهده تفسیر آن عاجز است، شاعر نیستم، ولی از شور و شعف کلماتی را به وزن و قافیه تقدیم میکنم.

در حیرت‌ام از سواد این مرد بزرگ/ وز نوشتن نامه قرقاطی و گنگ/ دل شاد شده، خیالمان راحت شد/ ز آینده و حال نام ایران سترگ» کاربر دیگری در این خصوص نوشته است: «‏اگر من، جای وزیر اقتصاد بودم نه تنها به نامه‌اش پاسخ نمی‌دادم، بلکه ایشان را وادار می‌کردم تا پایان این دوره مجلس حداقل ده بار از روی کتاب فارسی پایه دوم ابتدایی رونویسی کند.» کاربر دیگری هم نوشته: «این دیگر نوبر است، نماینده‌ای که حتی بلد نیست چطور باید یک نامه اداری به وزیر بنویسد چطور می‌خواهد قانونگذاری کند؟

وای به حال ما» کاربر دیگری نیز نوشته: «‏نماینده ‎مجلس شورای اسلامی سواد نداری یکی رو بذار جات نامه نگاری کنه، این چه نامه ای؟ چه دست خطی هست؟ چه معنی میده؟» یک کاربر دیگری هم نوشته است: «این نماینده مجلس حداقل اصول کوتاه نویسی را رعایت کرده است. مختصر و مفید! انقدر مختصر که کسی متوجه نمی‌شود چه گفته است.»


لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=126888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰