تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در ایران

  • کد خبر : 127608
  • 30 شهریور 1400 - 14:13
آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در ایران
امروز در هجمه وحشتناکی از عدم واکسیناسیون قرار گرفتیم که یک عده جاهل‌اند و عده‌ای هم مغرضند که خودشان می‌دانند واکسن خوب است، اما به دلایلی علیه آن صحبت می‌کنند.

جمهوریت : وزیر بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور، بر لزوم به روز شدن دستورالعمل های مرتبط با این بیماری تاکید کرد و گفت: اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و… نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم.

بهرام عین‌اللهی گفت :

* یک زمانی مردم کشور ما برای درمان به خارج از کشور می‌رفتند، اما اکنون برعکس شده و همه از خارج برای درمان به ایران می‌آیند که نشان می‌دهد دانشمندان ما توانستند در وضعیت خوبی کار انجام دهند و خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، در سطح بالایی قرار دارد.

* ما باید مرتبا اقدامات‌مان را به‌روز کنیم. به عنوان مثال باید تغییراتی در زمینه قرنطینه و لاک‌داونی که در کشور اعمال می‌شود، ایجاد کنیم و این موضوع نمی‌تواند تا آخر به همین صورت باشد. اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و… نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم. نه اینکه یک چیزی را به عنوان دستورالعمل قرار داده و روی آن بایستیم.

* (با بیان اینکه تا امروز بیش از ۵۰ درصد مردم را واکسینه کردیم): در حوزه واکسیناسیون به حدود ۴۵ میلیون رسیده‌ایم و دیگر وضعیت دارد فرق می‌کند و تا دو سه هفته دیگر شاید به ۷۰ درصد هم برسیم. بنابراین دیگر لازم نیست که دستورالعمل‌هایی که قبلا داشتیم را اجرا کنیم، بلکه باید آن‌ها را به‌روز کنیم. مثلا لاک‌داون هوشمند را ایجاد کنیم و مطالب را به‌روز بتوانیم انجام دهیم.

* جالب است که تا یک تا دو ماه قبل همه سایت‌ها و عناصر بیگانه می‌گفتند این چه مملکتی است که کسی واکسن تزریق نکرده و اکنون می‌گویند چرا واکسن می‌زنید. بنابراین در بحث واکسیناسیون اصرار داریم که همه صحبت کنند. امروز در هجمه وحشتناکی از عدم واکسیناسیون قرار گرفتیم که یک عده جاهل‌اند و عده‌ای هم مغرضند که خودشان می‌دانند واکسن خوب است، اما به دلایلی علیه آن صحبت می‌کنند.

* مرگ و میر روزانه‌ ۶۰۰ و ۷۰۰ نفری که می‌بینیم، واقعا فاجعه است. اکنون هر کس در جهت نادرست تشویق کند، دارد جنایت می‌کند. مقصر فقط وزارت بهداشت نیست، بلکه همه عوامل دخیل اگر مردم را به گمراهی بکشانند، مقصرند.

* من ۹ استان را رفتم و تمام آی‌سی‌یوهای آن را دیده‌ام. اوضاع بسیار خراب است. پروتکل‌هایی که زحمت کشیده می‌شود و داده می‌شود، اجرا نمی‌شود. مهمترین مساله برای بیمار کرونا نگهداری و اکسیژن او است. بیشتر مرگ‌ها هم در عصر و شب یعنی در مواقعی که پرسنل درست رسیدگی نمی‌کنند، اتفاق می‌افتد. انتظار دارم که این گزارشات داده شود و کار شود.

* رکورد واکسیناسیون در هفته را شکستیم و در هفته پیش بیش از هشت میلیون دز واکسن تزریق شد که این هفته میزان بهتر خواهد شد. بنابراین حرکت مردمی و اعتماد مردمی ایجاد شده است. در آینده لاک داون هوشمند ایجاد می‌کنیم. به طوری که کسی که مدرسه می‌رود یا در مراکز دیگر می‌رود، واکسن زده باشد. کسی به هتل می رود که واکسن زده باشد و کسی در مراکز جمعی مانند استادیوم و غیره می‌رود که واکسن زده باشد. بر این اساس بسیاری از محدودیت‌ها برداشته می‌شود تا به زندگی عادی بازگردیم، اما با این حال مواردی مانند ماسک و رعایت فاصله و تهویه و … باید انجام شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=127608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰