تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
11

مخالف خودروی خارجی ، مگان سوار می‌شود/عکس

  • کد خبر : 127677
  • 31 شهریور 1400 - 8:18
مخالف خودروی خارجی ، مگان سوار می‌شود/عکس
درحالی‌که او استفاده مردم از ماشین‌های خارجی را دون شأن جمهوری اسلامی دانسته، عکس‌هایی از او سوار بر خودروی مگان منتشر شده است.

جمهوریت : روزنامه شرق در مطلبی به اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودرو واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت:

* اظهارنظر «آیت‌الله محسن مجتهدشبستری»، درباره مصوبه مجلس مبنی‌بر «صدور مجوز برای واردات خودروهای خارجی» جنجال‌برانگیر شده است.

* درحالی‌که او استفاده مردم از ماشین‌های خارجی را دون شأن جمهوری اسلامی دانسته، عکس‌هایی از او سوار بر خودروی مگان منتشر شده است.

* این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهارنظر اخیر خود گفته است: باید تولیدات داخلی را افزایش داد و از واردات خودروهای خارجی جلوگیری کرد. او گفته: وزارت صمت باید در صنعت خودروسازی کنترل داشته باشد تا بهانه از دست خودروسازان گرفته شود. باید تولید داخلی انبوه شوند و کیفیت خودروها مرغوب، بی‌نقص و قیمت‌ها متناسب شود. مردم حتی‌الامکان از خودروهای داخلی استفاده کنند. حتی در کشور چین اکثر مردم سوار دوچرخه می‌شوند و این فرهنگ باید در کشور ایران هم رایج شود.

* البته بعد از واکنش‌های منفی بسیار به توصیه او برای دوچرخه‌سواری مردم به‌جای خرید ماشین خارجی از موضع خود کوتاه آمده و در توضیح سخنان خود گفته است: موضع ما نسبت به واردات خودرو از این حیث که باید به‌طورجدی از تولید خودرو داخلی به شرط ارتقای کیفیت لازم حمایت و از واردکردن خودروهای خارجی که نوعا موجب تجمل‌گرایی در جامعه هستند جلوگیری شود، بوده است. اما چنانچه دولت محترم و مجلس شورای اسلامی با توجه به مصالح کشور، رفع انحصار و حمایت از مصرف‌کنندگان به این نتیجه برسند که باید خودرو از خارج وارد شود، این‌جانب با این نظر دولت و مجلس موافق هستم.

* در همین رابطه وب سایت خبری دیده بان ایران با انتشار تصاویری نوشت: آنچه منتشر شده از خودروی مورد استفاده این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان می دهد وی خودروی خارجی سوار می‌شود.


لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=127677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰