تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
4

یافته های جدید دانشمندان در مورد یکی از مهم ترین معماهای تاریخ بشر

  • کد خبر : 127860
  • 01 مهر 1400 - 9:17
یافته های جدید دانشمندان در مورد یکی از مهم ترین معماهای تاریخ بشر
نتیجه کلیدی این پژوهش نشان می‌دهد که ترکیبات مشابه لازم برای شکل‌گیری حیات در سیاره ما، پیرامون سایر ستارگان نیز پیدا می‌شود.

جمهوریت : فرضیه وجود حیات در جایی به غیر از زمین همواره یکی از فرضیه های مهم و مبهم بشری بوده که دانشمندان سال های سال است به دنبال یافتن پاسخی برای آن می گردند، حالا محققان در یافته هایی تازه دریافتند که در کیهان ذخایر قابل توجهی از مولکول‌های بزرگ آلی مورد نیاز برای شکل‌گیری حیات وجود دارد.

به گزارش آریا سعادتمند از سرویس بین الملل نواندیش، ایندیپندنت در مورد یافته جدید دانشمندان پیرامون حیات در کره زمین نوشت: این کشف به معنای آن است که شرایط اولیه شیمیایی که به شکل‌گیری حیات در زمین کمک کرده است، ممکن است در سایر سیارات سراسر کهکشان راه شیری نیز وجود داشته باشد و این اصلا تئوری بعیدی نیست.
مولکول‌های آلی بزرگ، گذرگاه بین ساختارهای ساده کربن و مولکول‌های پیچیده، در قرص‌های پیش‌سیاره‌ای پیرامون ستارگان تازه متولد شده پیدا شده‌اند.

این دیسک‌ها مجموعه‌های متراکمی از گاز و غبارند که مستقیما پس از فروپاشی یک ابر مولکولی تشکیل شده‌اند. بررسی‌های نظری و آزمایشگاهی نشان داده‌اند که این عناصر خام و ابتدایی می‌توانند قند، اسیدهای آمینه، و تحت شرایطی حتی اجزای تشکیل‌دهنده اسید ریبونوکلئیک مولکول تک‌رشته‌ای شبیه به نیمه‌ای از مارپیچ در دی‌ان‌ای، تولید کنند.

گمان می‌رود که این ماده در پی برخورد سیارک‌ها و دنباله‌دارها به زمین رسیده باشد، اما مشخص نبود که آیا همه قرص‌های پیش‌سیاره‌ای این مولکول‌ها را دربردارند، یا خیر.

دکتر کاترین والش، استاد دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه لیدز، می‌‌گوید: نتیجه کلیدی این پژوهش نشان می‌دهد که ترکیبات مشابه لازم برای شکل‌گیری حیات در سیاره ما، پیرامون سایر ستارگان نیز پیدا می‌شود. این امکان وجود دارد که این مولکول‌ها که وجودشان برای راه‌اندازی حیات در سیارات لازم است، در همه محیط‌‌های شکل‌گیری سیارات، به سهولت در دسترس باشند.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=127860

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰