تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
12
رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت و گو با جمهوریت:

مسئولیت تایید نوع واکسن دانش آموزان با وزارت بهداشت است نه سازمان بهداشت جهانی/مسائل داخلی کشور ربطی به سازمان بهداشت جهانی ندارد

  • کد خبر : 127874
  • 01 مهر 1400 - 14:01
مسئولیت تایید نوع واکسن دانش آموزان با وزارت بهداشت است نه سازمان بهداشت جهانی/مسائل داخلی کشور ربطی به سازمان بهداشت جهانی ندارد
حسینعلی شهریاری می گوید نباید با اتکا به فاصله گذاری اجتماعی یا استفاده از ماسک مدارس را حضوری کرد ، چرا که در برخی مناطق محروم دانش آموزان توان پرداخت هزینه زدن دو ماسک در روز را ندارند.

جمهوریت : حسینعلی شهریاری ، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت درباره اختلاف نظر درباره نوع واکسن تزریقی به دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال و کودکان گفت: هر واکسنی که برای تزریق به دانش آموزان و کودکان در نظر گرفته می شود باید تاییده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را داشته باشد.

وی درباره برخی انتقادها مبنی بر این که واکسن سینوفارم در نظر گرفته شده برای تزریق از جانب سازمان بهداشت جهانی برای کمتر از سن ۱۸ سال تایید نشده است، تاکید کرد: مسئولیت این که چه واکسنی به ۱۲ تا ۱۸ سال یا کمتر از ۱۸ سال تزریق شود با وزارت بهداشت و مشخصا سازمان غذا و دارو است و این مسائل ربطی به سازمان بهداشت جهانی ندارد.

بیشتری بخوانید:

شهریاری با تاکید بر این که مسائل داخل کشور ارتباطی به سازمان بهداشت جهانی و نظرات آن ها ندارد، افزود: وزارت بهداشت و درمان متولی سلامت جامعه است اگر سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان تشخیص مناسب بودن و امن بودن یک واکسن را بدهند مساله تمام است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در کوبا واکسن‌های ساخته شده برای بزرگسالان، به بالاتر از ۲ سال تزریق می‌شود در چین واکسن سینوفارم هم برای بزرگسالان و هم نوجوان و کودک استفاده می شود البته ممکن است نوع واکسن برای سنین تفاوت هایی داشته باشد و این مسائل را باید وزارت بهداشت و درمان بررسی کند .

واکسیناسیون دانش آموزان برای حضوری کردن مدارس ضروری است

شهریاری در ادامه با بیان این که ابتلای کودکان به کرونا اصلی قطعی و غیرقابل رد است، گفت: بر اساس گزارش هایی که از مناطق مختلف و اخیرا از بیمارستان های اطراف تهران دریافت کردیم، تعداد قابل توجهی از کودکان حتی از نوزادان دچار بیماری کرونا شدند، به خصوص دانش آموزانی که بیماری های زمینه ای و یا مشکلات ایمنی دارند که حتی ممکن است والدین نیز مطلع نباشند مستعد ابتلا به بیماری هستند و ممکن است به وضعیت سختی دچار شوند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: این که تصور کنیم می توانیم کودکان و دانش آموزان را موظف به حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی کنیم تا حتما ماسک بزنند و برای آن ها فضای کافی تعبیه  کنیم و آنها را ملزم به زدن دو ماسک در همه حال در مدرسه باشند، تئوری های غیرممکن است .

وی افزود: ممکن است در برخی مناطق محدود در تهران از نظر رفاه اجتماعی رعایت بخشی از این مسائل ممکن باشد اما در مناطق محروم تعداد دانش آموزان در کلاس بیش از ۱۰ تا ۱۵ نفر است و کلاس دیگری برای تقسیم بندی آن ها در جهت فاصله گذاری وجود ندارد .

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان وبلوچستان در مجلس با تاکید بر این که مدارس و کلاس ها در برخی مناطق کشور فاقد پنجره کافی برای باز گذاشتن و تردد هوا است،گفت: علاوه بر تمامی ایت تفاوت ها از نظر شرایط به صورت کلی و عمومی نمی توان به بچه ها گفت نباید با هم بازی کنید و در مدارس باید با فاصله از هم باشید.

در بسیاری از  از مناطق محروم دانش آموزان پول خرید دو جفت ماسک را ندارند

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم با تاکید بر این که برای یک تصمیم عمومی باید مناطق محروم و مرفه را با هم در نظر گرفت، گفت: در بسیاری از  از مناطق محروم دانش آموزان پول خرید دو جفت ماسک را ندارند بنابراین واکسیناسیون عمومی تنها راه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی حضوری است.

شهریاری خاطر نشان کرد: باید بچه های ۱۲ تا ۱۸ سال را واکسن بزنند ضمن این که مسئولان مدارس هم قرار است واکسینه شوند همچنین تعداد افرادی که در سرویس‌های مدارس هستند  هم باید کنترل شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=127874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰