تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
3

دستور پیگیری علت فوت زندانی، شاهین ناصری

  • کد خبر : 128035
  • 02 مهر 1400 - 19:25
دستور پیگیری علت فوت زندانی، شاهین ناصری
تاکید شد که مددجویان مشکوک به بیماری به هیچ عنوان داخل بند نروند و تا روند درمانی آنان چه در بهداری زندان و چه در مراکز درمانی خارج از زندان کامل نشده است تحت نظر باشند.

جمهوریت : در پی فوت زندانی شاهین ناصری در ندامتگاه تهران بزرگ؛ محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها طی یک ماموریت ویژه، از معاون سلامت، اصلاح و تربیت خواست تا علت فوت این زندانی را پیگیری نماید.

بر این اساس سید عبدالله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها روز گذشته در ندامتگاه تهران بزرگ حضور یافت و از نزدیک مساله فوت این زندانی را مورد بررسی قرار داد.

مرتضوی در این بازدید ۱۰ ساعته ضمن حضور در محل نگهداری این زندانی با هم بندی های وی دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین با بررسی اسناد پزشکی موجود و گفتگو با پزشکان و کادر درمان این ندامتگاه در مورد علت بیماری و اقدامات صورت گرفته با آنان گفتگو و بر اهمیت و ضرورت تامین سلامت زندانیان تاکید کرد.
بیشتر بخوانید:
مرگ شاهین ناصری در زندان/ دادستان: از مسئولان مربوطه سوال کنید/ پاسخ سازمان زندان‌ها

معاون سلامت، اصلاح و تربیت در پایان این بازدید اظهار داشت: براساس جهات شرعی، قانونی و اخلاقی، تامین سلامت زندانیان یکی از اولویت های اصلی سازمان زندانهاست.

وی بیان داشت: امروز با حدود یکصد زندانی در مورد مسائل مختلف بهداشتی، درمانی، قضایی و سایر خدمات زندان گفتگو انجام شد.

مرتضوی ادامه داد: تاکید شد که مددجویان مشکوک به بیماری به هیچ عنوان داخل بند نروند و تا روند درمانی آنان چه در بهداری زندان و چه در مراکز درمانی خارج از زندان کامل نشده است تحت نظر باشند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه علت دقیق فوت این زندانی در پزشکی قانونی در دست بررسی است منتظریم تا گزارش نهایی این موضوع متعاقباً اعلام شود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=128035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰