تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
4

فایده گزارش های مستمر دیوان محاسبات از بودجه سالجاری چیست؟

  • کد خبر : 129225
  • 10 مهر 1400 - 10:01
فایده گزارش های مستمر دیوان محاسبات از بودجه سالجاری چیست؟
اگر سیستمی طراحی شود باعث می‌شود گزارش‌ها بهتر دیده شود و عملکرد بهتری برای بودجه داشته باشیم و فضای مثبتی بین وزارتخانه‌ها ایجاد شود و انحرافات بودجه‌ای به حداقل برسد.

جمهوریت : خدابخشی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، گفت: تهیه گزارش‌های مستمر دو ماهه بودجه سالجاری از سوی دیوان محاسبات کشور باعث کاهش انحرافات بودجه‌ای و اجرای بهتر آن می‌شود.

وی تصریح کرد: باید وفاقی در مجلس ایجاد شود که قبل از بررسی بودجه پیشنهاداتی که دیوان محاسبات ارائه می‌دهد، در نظر گرفته شود و احکامی که فاقد عملکرد است و یا احکامی که منجر به تشکیل پرونده زیاد می‌شود، در قانون بودجه سال بعد اصلاح شود.

خدابخشی اضافه کرد: برای اینکه گزارش دیوان محاسبات اثربخش‌تر باشد یک سیستم رتبه‌بندی در این دیوان برای گزارش تفریغ بودجه ایجاد شود و بر اساس شاخص‌های تخصصی و گزارش‌هایی که به مجلس تحویل داده می‌شود بفهمیم کدام دستگاه اجرایی و وزارت‌خانه به شاخص‌های تخصصی دیوان محاسبات بهتر عمل می‌کند.

وی بیان کرد: امکانی فراهم شود تا وضعیت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی پایش شود و در طول سال ببینیم که عملکرد آن‌ها به سمت بهتر شدن است یا خیر.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اگر سیستمی طراحی شود باعث می‌شود گزارش‌ها بهتر دیده شود و عملکرد بهتری برای بودجه داشته باشیم و فضای مثبتی بین وزارتخانه‌ها ایجاد شود و انحرافات بودجه‌ای به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=129225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰