تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
15

با نفوذ کارگزاران روحانی در کابینه رئیسی این دولت به‌جایی نمی‌رسد/ رئیسی فقط نخبگان خراسان را مدنظر قرار ندهد

  • کد خبر : 129229
  • 10 مهر 1400 - 10:15
با نفوذ کارگزاران روحانی در کابینه رئیسی این دولت به‌جایی نمی‌رسد/ رئیسی فقط نخبگان خراسان را مدنظر قرار ندهد
دولت برای انتخاب نیروهای جدید می‌تواند طوری عمل کند که برخی نگویند آقای رئیسی فقط نخبگان استان خراسان را مدنظر قرار داده است و در عوض به سایر ظرفیت‌ها نیز در سطح کشوری توجه شود تا بتوان شاهد تشکیل یک دولت قدرتمند و منسجم از بهترین نیروها باشیم. چرا که دولت آقای رئیسی تنها امید مردم است و اگر امور را به درستی پیش نبرد باید نگران آینده شویم.

جمهوریت : یک نماینده سابق مجلس گفت: دولت برای انتخاب نیروهای جدید می‌تواند طوری عمل کند که برخی نگویند آقای رئیسی فقط نخبگان استان خراسان را مدنظر قرار داده است و در عوض به سایر ظرفیت‌ها نیز در سطح کشوری توجه شود تا بتوان شاهد تشکیل یک دولت قدرتمند و منسجم از بهترین نیروها بود.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در زمینه لزوم تغییر استانداران و مدیران کل استانی در سطح کشور اظهار کرد: ما در هشت سال گذشته با یک نوع رکود در دولت روحانی مواجه بودیم که همین امر به بی‌انگیزگی نسبی مردم برای حضور در انتخابات هم منجر شد، اما در نهایت آنانی که پای صندوق رأی آمدند به امید تحول اساسی در کشور آمدند و دید مردمی که به آقای رئیسی رأی دادند همان دید حضورش در قوه قضاییه و سردمداری مبارزه با فساد است.

وی افزود: اگر قرار است دولت آقای رئیسی کارآمدی، بالندگی و اصلاح امور را انجام دهد این امر با همراهی کارگزاران دولت روحانی ممکن نخواهد بود و این خواست مردم است که زودتر مشخص شود استانداران هر استان و مدیران کل استانی در دولت جدید چه کسانی هستند تا انجام امور مردم و رفع مشکلات هشت سال گذشته به سرعت پیگیری شود، چرا که مدیران و استانداران دولت گذشته که در برخی مناطق همچنان باقی مانده‌اند نسبت به انجام امور مردم بی‌انگیزه هستند و همین امر سبب می‌شود که کار تغییر این افراد زودتر انجام شود.

این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه استانداران در دولت آقای رئیسی باید براساس روحیه مردم‌داری، ولایت‌مداری و خدمت‌گزاری انتخاب شوند، تصریح کرد: دولت سیزدهم باید یک خانه‌تکانی اساسی انجام دهد و هر چه سریع‌تر معاونان و وزرا و سایر مدیران سطح یک را تغییر دهد تا تحولی اساسی در امور انجام شود.

کمالی پور با بیان اینکه نیروهایی که انگیزه کافی برای انجام امور جاری و اجرایی را ندارند باید جای خود را به افراد تازه‌نفس بدهند، اظهار کرد: در امر تغییرات باید این موضوع نیز مورد توجه قرار بگیرد که افرادی برای تصدی مناصب استانی انتخاب شوند که عمر خدمت گزاری‌شان نه ۳۵ سال و ۴۰ سال باشد تا گفته شود که به پیرسالاری رسیدیم و نه آنقدر بی‌تجربه باشند که مشکلاتی را در آینده شاهد باشیم بلکه مدیرانی با تجربه ۱۵ تا ۲۰ ساله می‌توانند گزینه‌های خوبی برای این امر باشند.

این نماینده سابق مجلس با تأکید بر اینکه مردم امروز صدایشان از مشکلات کشور و معضلات گوناگون درآمده است، تصریح کرد: ما در جایگاهی نیستیم که برای دولت آقای رئیسی تعیین تکلیف کنیم و به قول معروف صلاح مملکت خویش را خسروان دانند اما به نظر می‌رسد مردم نیازمند تغییر زودهنگام و تحول بی‌درنگ در امور هستند و ما این را به عنوان یک علاقه‌مند به انقلاب و نظام می‌گوییم.

کمالی پور یادآور شد: باید گفت اگر کارگزاران دولت آقای روحانی در دولت آقای رئیسی نفوذ کنند آن وقت این دولت نیز به جایی نخواهد رسید. ضمن اینکه اگر این کارگزاران دولت روحانی بخواهند موضع خود را عوض کنند و خود را هماهنگ با برنامه‌ها و شعارهای دولت سیزدهم نشان دهند، صورت خوبی برای دولت آقای رئیسی ندارد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت قدرتمند نخبگان کشور برای تصدی مناصب مختلف اظهار کرد: با توجه به اینکه ما نخبگان بسیاری در سطح کشور داریم و این امکان نیز وجود دارد که بتوان این افراد را جمع کرد و با توجه به توانمندی‌هایشان به آنان مناصبی را سپرد، در نتیجه بهتر است چنین اقدامی رخ دهد تا همان طور که در تعیین افراد کابینه برخی حرف‌ها به دولت آقای رئیسی مطرح شد که افراد انتخاب‌شده نیروهای دست‌دوم و دست‌سوم دولت احمدی‌نژاد هستند، چنین حرفهایی هم پیش نیاید، چرا که این سخنان به هیچ‌وجه به نفع دولت آقای رئیسی نیست.

کمالی پور در پایان اظهار کرد: دولت برای انتخاب نیروهای جدید می‌تواند طوری عمل کند که برخی نگویند آقای رئیسی فقط نخبگان استان خراسان را مدنظر قرار داده است و در عوض به سایر ظرفیت‌ها نیز در سطح کشوری توجه شود تا بتوان شاهد تشکیل یک دولت قدرتمند و منسجم از بهترین نیروها باشیم. چرا که دولت آقای رئیسی تنها امید مردم است و اگر امور را به درستی پیش نبرد باید نگران آینده شویم.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=129229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰