تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

خواص درمانی و پیشگیرانه اکیناسه بر سیستم ایمنی

  • کد خبر : 129542
  • 12 مهر 1400 - 15:14
خواص درمانی و پیشگیرانه اکیناسه بر سیستم ایمنی
مصرف دمنوش‌های گیاهی علاوه‌بر کاهش هزینه‌های درمان در بسیاری از جوامع نتایج رضایت بخشی نیز داشته و به استناد مرکز درمانی دانشگاه مریلند، بخشی از گیاه اکیناسه که در بالای خاک رشد می‌کند دارای فواید بسیار مفید برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

یک کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی گفت: مواد شیمیایی متعدد موجود در گیاه اکیناسه مانند تحریک‌کننده‌های فوق‌العاده سیستم ایمنی عمل می‌کنند و خواص درمانی مفیدی دارند.

رضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که اکیناسه، یکی‌از مهم‌ترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود که تمام پیکر آن اعم از ریشه، ساقه، برگ و دانه حاوی مواد مؤثره ارزشمندی است، اظهار کرد: متابولیت‌های ثانویه اکیناسه نه تنها به گونه بلکه به موقعیت جغرافیایی، شرایط رشد، زمان برداشت، شیوه عصاره‌گیری و قسمت مورد مصرف گیاه ریشه و شاخساره بستگی دارد.

وی با بیان این‌که بیشتر خواص اکیناسه به دلیل وجود فلاونوئیدها، روغن‌های معطر، پلی‌ساکارید، اینولین و ویتامین C است، عنوان کرد: مواد شیمیایی متعدد موجود در گیاه اکیناسه مانند تحریک‌کننده‌های فوق‌العاده سیستم ایمنی عمل می‌کنند و خواص درمانی مفیدی دارند.

رحیمی افزود: از این گیاه به‌عنوان داروی پیشگیری‌کننده و معالجه‌کننده سرماخوردگی، عفونت‌های باکتریایی و ویروسی، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود و حتی به‌عنوان گیاه کاندید برای درمان ایدز از آن نام برده شده‌است.

این کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی با اشاره به این که یک سیستم ایمنی سالم، نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر بیماری‌ها و سرماخوردگی معمول ایفا می‌کند، بیان کرد: اکیناسه درمانی عالی برای عفونت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ویروس‌ها و باکتری‌ها عامل ایجاد خیلی از بیماری‌ها در بدن هستند، تصریح کرد: فواید شگفت‌انگیز اکیناسه شامل مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌هاست که مصرف منظم آن می‌تواند با افزایش تولید سلول‌های سفید خون، سیستم ایمنی را تقویت‌کند.

رحیمی عنوان کرد: همچنین اکیناسئین فراوان موجود در اکیناسه توانایی جلوگیری از حمله ویروس‌ها و باکتری‌ها به سلول‌های سالم را دارد و برای کشتن ویروس‌ها و باکتری‌ها، اکیناسه باید به صورت طبیعی یا به‌شکل مکمل مصرف شود.

این کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی در رابطه با ارتباط اکیناسه با کرونا، بیان کرد: مهم‌ترین کار در کنار شست و شوی مداوم دست‌ها، فاصله اجتماعی و ماسک زدن، که اصلی‌ترین سپر ما در برابر کووید ۱۹ به شمار می‌روند، تقویت مستمر سیستم ایمنی بدن است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش تغذیه در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و ارتباط بین کمبود ویتامین‌ها و املاح در تشدید بیماری‌های تنفسی و همچنین به منظور بهبود سیستم ایمنی بدن، مصرف مایعات ولرم و دمنوش‌های گیاهی به‌منظور رقیق‌ کردن ترشحات تنفسی توصیه می‌شود.

رحیمی بیان کرد: مصرف دمنوش‌های گیاهی علاوه‌بر کاهش هزینه‌های درمان در بسیاری از جوامع نتایج رضایت بخشی نیز داشته و به استناد مرکز درمانی دانشگاه مریلند، بخشی از گیاه اکیناسه که در بالای خاک رشد می‌کند دارای فواید بسیار مفید برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=129542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰