تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

تعزیرات حکومتی: اوضاع خوب نیست

  • کد خبر : 129838
  • 12 مهر 1400 - 11:13
تعزیرات حکومتی: اوضاع خوب نیست
: اوضاع، اوضاع خوبی نیست و آدم خجالت می‌کشد که مردم در صف مرغ و ... هستند. مردم از سازمان تعزیرات انتظار دارند و ما در جنگ اقتصادی نمی‌توانیم بگوییم بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است.

جمهوریت : رئیس سازمان تعزیرات گفت: اوضاع، اوضاع خوبی نیست و آدم خجالت می‌کشد که مردم در صف مرغ و … هستند. مردم از سازمان تعزیرات انتظار دارند و ما در جنگ اقتصادی نمی‌توانیم بگوییم بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، احمد اصانلو در همایش سراسری مدیران با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که جز با کار جهادی اوضاع سر و سامان پیدا نخواهد کرد، گفت: وقتی به قوانین نگاه می‌کنیم، قوانین مربوط به سال ۶۷ نشان‌دهنده این است که آن دوره نیز اختلال در نظام اقتصادی وجود داشته و اگر بررسی کنیم، این رخداد همزمان با ورود مجمع تشخیص مصلحت و تصویب قانون تعزیرات است و این تنها قانونی است که مجمع تشخیص ورود و تصویب کرده است که این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اختیاراتی که شاید در شئون دستگاه قضایی بوده، در اختیار سازمان تعزیرات قرار گرفته که این به دلیل جنگ و تبعات آن بوده است اما این جنگ اقتصادی در سال‌های اخیر تشدید شده و در حال حاضر با انتخاب دولت انقلابی، امیدی در مردم ایجاد شده و این امید نباید ناامید شود و بر همین اساس است که می‌گوییم وقت نداریم.

وی ادامه داد: اوضاع، اوضاع خوبی نیست و آدم خجالت می‌کشد که مردم در صف مرغ و … هستند. مردم از سازمان تعزیرات انتظار دارند و ما در جنگ اقتصادی نمی‌توانیم بگوییم بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا است.

معاون وزیر دادگستری بیان کرد: در شرایطی هستیم که دو یا سه فاکتور صادر می‌شود یعنی برای تعزیرات یک فاکتور و برای مالیات یک فاکتور دارند پس نمی‌توان انتظار داشت که تعزیرات ورود نکند.

وی با بیان این مطلب که انتظارات مردم از تعزیرات زیاد است، گفت: یا باید بگوییم تعزیرات بحث رسیدگی به تخلفات را دارد که من چنین عقیده‌ای ندارم و یا اینکه آن چیزی که فکر می‌کنیم باید باشد را انجام بدهیم و من معتقدم تعزیرات در این شرایط جنگی باید تنظیم محور باشد که نمونه این را پس از جنگ تحمیلی هم داشتیم.

اصانلو اظهار کرد: در حال حاضر ما در برخی شهرستان‌ها اداره تعزیرات نداریم و در جلسه روز گذشته به آقای محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور این موضوع را عنوان کردم و تعجب کردند و گفتند که حمایت می‌کنیم چون وجود تعزیرات، بار روانی مردم را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین ضمن رونمایی از سند تحول سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در جلسه معارفه عرض کردم که ظرف ۵ تا ۷ روز راهبردها جمع‌بندی می‌شود و سند تحولی تنظیم شده است و انتظار حمایت و همراهی مدیران ستادی و استانی در اجرای آن را داریم.

وی مهم‌ترین هدف این سند تحولی را افزایش رضایت‌مندی آحاد جامعه و کارکنان سازمان عنوان کرد: تعزیرات باید حلقه آخر تنظیم بازار باشد چراکه فقط سازمان تعزیرات، اختیارات قانونی دارد پس باید جایگاه سازمان را ارتقا بدهیم طوری که تمام ضمانت‌های اجرای تنظیم بازار در اختیار تعزیرات قرار بگیرد.

لازم به ذکر است، سند تحول سازمان تعزیرات در ۸ راهبرد کلی شامل ارتقای جایگاه سازمان در میان نهادهای تنظیم‌گر، حضور مستمر و مؤثر در بازار، تسهیل دسترسی عموم مردم به خدمات سازمان، تکریم و امور رفاهی کارکنان، ارتقای آموزش و توانمندی، هوشمندسازی و ساماندهی امور شعب است که مقرر شد ظرف مدت یک ماه به برنامه عملیاتی تبدیل شود.

بنا بر این گزارش، همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی با حضور امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی صبح امروز (دوشنبه ۱۲ مهر) برگزار شد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=129838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰