تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
8

اهدای ۱.۲میلیون دُز واکسن توسط ایتالیا به ایران

  • کد خبر : 129897
  • 12 مهر 1400 - 15:57
اهدای ۱.۲میلیون دُز واکسن توسط ایتالیا به ایران
مسلما در زمینه بهداشتی این تنها همکاری ایران و ایتالیا نیست و اقدامات دیگری هم وجود دارد و درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

جمهوریت : سفیر ایتالیا در ایران از اهدای یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به ایران خبر داد.

جوزپه پرونه امروز در یک کنفرانس خبری که با حضور نمایندگانی از سازمان ملل در محل سفارتخانه ایتالیا برگزار شد، گفت: همانطور که می‌دانید ایتالیا و ایران از جمله کشورهایی بودند که در موج اول ویروس کرونا بیش از همه آسیب دیدند و تعداد زیادی از هموطنان ما جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی نیز بیمار شدند.

وی افزود: هر دو کشور از پیامدهای کرونا از لحاظ اقتصادی و انسانی رنج کشیدند. خوشبختانه اکنون وضعیت در حال تغییر است و تعداد افرادی که واکسن زدند بیش از ۷۰ درصد است و این از لحاظ اقتصادی نشانه‌های رشد را مشخص می‌کند. در ایران هم روند واکسیناسیون سرعت گرفته است و می‌دانیم که روزانه یک میلیون دُز واکسن تزریق می‌کنند که این رقم خیلی چشمگیر است.

پرونه ادامه داد: من خوشحالم بگویم که ایتالیا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار ایران قرار داده است و این نشانه مهم از دوستی عمیق و همبستگی بین دو ملت است. امیدواریم این اقدام بتواند در مبارزه ایران با اپیدمی کرونا سودمند باشد.

وی در پایان تاکید کرد: مسلما در زمینه بهداشتی این تنها همکاری ایران و ایتالیا نیست و اقدامات دیگری هم وجود دارد و درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=129897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰