تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

افزایش ابتلا به کرونا در ۲ مرکز بهزیستی

  • کد خبر : 130702
  • 18 مهر 1400 - 10:43
افزایش ابتلا به کرونا در ۲ مرکز بهزیستی
در گذشته نسبت مرگ و میر افراد در مراکز به مرگ و میر در کل کشور، حدود ۰.۰۹ درصد بود که اکنون این رقم به ۰.۰۴ درصد کاهش یافته است.

جمهوریت : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از رایزنی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به معلولان و سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی با وزارت بهداشت خبر داد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار سالمند، افراد دارای معلولیت جسمی و معلول روانی مزمن در مراکز بهزیستی بستری هستند، گفت: حدود ۶ ماه از دریافت واکسن افراد مقیم در مراکز گذشته است و اکنون بهزیستی در حال رایزنی برای واکسیناسیون دز سوم افراد مقیم در مراکز شبانه روزی بهزیستی به ویژه سالمندان و معلولان روانی مزمن که جزو گروه‌های پر ریسک محسوب می‌شوند، است.

وی با بیان اینکه در حدود دو مرکز آلودگی دیده شده است، افزود: اگرچه میزان مرگ و میر کم است اما در دو مرکز نسبت آلودگی بالا رفته و این موضوع برای ما جای سوال داشته است؛ در این راستا با وزارت بهداشت مکاتباتی صورت گرفته تا در این زمینه اقدام کنند و اکنون این افراد کاندید شده‌اند تا دز سوم را دریافت کنند و ما اکنون در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص میزان مرگ و میر افراد مقیم در مراکز بر اثر کرونا گفت: در حال حاضر نرخ مرگ و میر در مراکز کاهش یافته است و افرادی هم که بر اثر کرونا در مراکز فوت می‌کنند یا به دلیل دستور پزشک واکسن نزده‌اند یا خانواده اجازه تزریق واکسن را نداده است. همچنین مرگ و میر در میان افرادی که واکسن زده‌اند به ندرت رخ داده است.

به گفته نفریه، در گذشته نسبت مرگ و میر افراد در مراکز به مرگ و میر در کل کشور، حدود ۰.۰۹ درصد بود که اکنون این رقم به ۰.۰۴ درصد کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=130702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰