تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
10

سرانه مصرف دارو در ایران چند دلار است؟

  • کد خبر : 131034
  • 19 مهر 1400 - 15:49
سرانه مصرف دارو در ایران چند دلار است؟
۵۷ دلار سرانه دارو در کشور است. این سرانه ۲۶۹ دلار در کشور‌های نزدیک ایران، در عربستان سعودی ۳۰۰ دلار و آمریکا بیش از ۱۰۰۰ دلار سرانه مصرف دارو است.

جمهوریت : رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: سرانه مصرف دارو در کشور ۵۷ دلار است.

به گزارش صدا و سیما، محمد عبده زاده، امروز در افتتاحیه ششمین نمایشگاه دارویی ایران فارما در مصلای امام خمینی (ره)، افزود: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های تولید کننده دارویی، شرکت‌های دانش بنیان در بیش از ۴۳ هزار مترمربع فضا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور ۵۰۹ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال، گفت: ۲۳ کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

عبده زاده به مهم‌ترین اهداف نمایشگاه اشاره کرد و افزود: چالش‌های صنعت داروسازی، قیمت گذاری دارو و…، از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در نمایشگاه امسال است.

وی با بیان این مطلب که ۳۵ هزار میلیارد تومان سهم بازار دارویی کشور است، گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به دارو‌های تولید داخل است.

عبده زاده با اشاره به سهم ۹۷ درصدی دارو‌های تولید داخل از بازار دارویی کشور، تصریح کرد: برای این میزان سهم، یک میلیارد دلار ارز اختصاص می‌یابد و یک میلیارد دلار برای دارو‌های وارداتی است.

وی با اعلام اینکه ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون عدد دارو در کشور مصرف می‌شود، گفت: نزدیک به ۴۰ میلیارد عدد آن مربوط به دارو‌های تولید داخل است.

رئیس هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران با اشاره به اینکه ۵۷ دلار سرانه دارو در کشور است، افزود: این سرانه ۲۶۹ دلار در کشور‌های نزدیک ایران، در عربستان سعودی ۳۰۰ دلار و آمریکا بیش از ۱۰۰۰ دلار سرانه مصرف دارو است.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=131034

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰