تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

چند درصد پرستاران ایرانی اختلالات روانی دارند؟

  • کد خبر : 131116
  • 20 مهر 1400 - 9:36
چند درصد پرستاران ایرانی اختلالات روانی دارند؟
شیوع کرونا منجر به آن شده است که اغلب پرستاران دچار انواع مشکلات روحی و روانی از جمله استرس، اضطراب و افسردگی باشند و نمی توان انکار کرد که ابتلای پرستاران به این اختلالات در دوره شیوع کرونا بعضا منجر به خودکشی آن ها شده است.

جمهوریت : دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: بیش از ۵۰ درصد کادر پرستاری کشورمان دچار اختلالات روانی هستند.


محمدرضا شریفی مقدم گفت :

* در روزهای اخیر انتشار خبر خودکشی دو پرستار در تهران که براساس استعلام رکنا از نیروی انتظامی هر دو در مهرماه سال ۱۴۰۰ رخ داده است، مجددا نگاه ها را به مشکلات شغلی شدید پرستاران و دچار بودن آنها به انواع آسیب های روحی و روانی معطوف کرد.

* پرستاران حتی پیش از شیوع کرونا نیز به اختلالات روانی از جمله اضطراب و افسردگی مبتلا بودند و بعید نیست که در دوره کرونا برخی از اعضای کادر پرستاری به دلیل تشدید اختلالات روانی دست به خودکشی زده باشند.

* با توجه به این که کرونا بخصوص در ماه های اول شیوع آن در کشورمان یک بیماری ناشناخته تلقی می شد که نحوه ابتلا به آن به طور دقیق مشخص نبود، بنابراین پرستاران که بیش از سایر اقشار جامعه در مواجهه با این بیماری قرار داشتند، اضطراب بیشتری را نسبت به گذشته به دلیل کار کردن با بیماران کرونایی و ترس از احتمال ابتلا به این بیماری متحمل شدند.

* شیوع کرونا منجر به آن شده است که اغلب پرستاران دچار انواع مشکلات روحی و روانی از جمله استرس، اضطراب و افسردگی باشند و نمی توان انکار کرد که ابتلای پرستاران به این اختلالات در دوره شیوع کرونا بعضا منجر به خودکشی آن ها شده است.

* (با تاکید بر این که بیش از ۵۰ درصد کادر پرستاری ایران دچار اختلالات روانی است): آمار دچار بودن زنان پرستار به اختلالات روانی بیشتر از مردان است، زیرا اولا نزدیک به ۸۰ درصد از کادر پرستاری ما را زنان تشکیل می دهند و ثانیا بانوان اصولا شخصیت حساس‌تری دارند و بنابراین فشارهای سنگین شغلی، به زنان پرستار بیشتر آسیب می زند و آنها بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند.
بیشتر بخوانید:
خودکشی دومین پرستار در پارک لاله تهران

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=131116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰