تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
10

خبر مهم امیرعبداللهیان در مورد برجام

  • کد خبر : 131295
  • 20 مهر 1400 - 19:09
خبر مهم امیرعبداللهیان در مورد برجام
وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح دیدگاه دولت سیزدهم در خصوص از سر گیری گفتگوهای وین، از نهایی شدن جمع‌بندی های دولت در این زمینه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در گفتگوهای آتی اقدامات ما متناسب با میزان عمل و اقدامات طرف های مقابل خواهد بود.

جمهوریت : آندریاس اییب، رییس مجلس ملی سوییس که در راس هیئتی در حال دیدار از جمهوری اسلامی ایران می باشد، صبح امروز با حضور در وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص موضوعات مرتبط با روابط دوکشور و همچنین مسائل منطقه ای و بین المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران و سوییس، دیپلماسی پارلمانی فیمابین مجالس دو کشور و همچنین نقش پارلمان ها در توسعه همه جانبه همکاری ها را با اهمیت خواند و این سفر را گام مهمی برای توسعه همکاری ها میان پارلمان های دو کشور ارزیابی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به تشریح دیدگاه دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در روابط متوازن با کشورها پرداخت و توسعه روابط با سوییس در ابعاد مختلف را حائز اهمیت دانست.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به ظرفیتهای مهم روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور، بویژه همکاری میان شرکتهای کوچک و متوسط دو کشور را قابل ارتقا دانست و بر ضرورت برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به برخی موضوعات مهم در منطقه از جمله آخرین تحولات مربوط به افغانستان پرداخت و دیدگاه اصولی کشورمان در زمینه تشکیل دولت فراگیر و با حضور همه اقوام در ساختار حاکمیت افغانستان را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مواجهه با چالش های ناشی از تحولات افغانستان، در حوزه های پناهندگان، مواد مخدر و تروریسم نیازمند تشریک مساعی بین المللی است. دکتر امیر عبداللیهان با یادآوری آغاز فصل سرما و تشدید شرایط سخت پیش رو برای مردم افغانستان، بر ضرورت همگامی جمعی کشورها برای مدیریت شرایط و بویژه گسیل کمک‌های بشردوستانه به این کشور تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران پیش از این در این زمینه فعال شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تشریح دیدگاه دولت سیزدهم در خصوص از سر گیری گفتگوهای وین، از نهایی شدن جمع‌بندی های دولت در این زمینه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در گفتگوهای آتی اقدامات ما متناسب با میزان عمل و اقدامات طرف های مقابل خواهد بود.

آندریاس اییب رییس مجلس ملی سوییس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک کشور دارای نقش محوری در منطقه، دیدار های روز گذشته خود با ریاست مجلس شورای اسلامی و سایر مقامات پارلمانی کشورمان را سازنده توصیف کرد و در ادامه به نقش سفارت سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع برخی کشورها و اهمیت تقویت این نقش پرداخت.

وی همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه پذیرایی از میلیون ها پناهجوی افغانستان در طی دهه های گذشته و رویکرد جاری در زمینه ارائه خدمات به مردم افغانستان را ستود.

رییس مجلس ملی سوییس همچنین در خصوص گفتگوهای هسته ای به علاقمندی کشورش در زمینه ایفای نقش در نزدیک سازی دیدگاههای طرفها با یکدیگر تاکید کرد. آخرین تحولات گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و عربستان و همچنین تحولات یمن، از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزیر امور خارجه کشورمان و رییس مجلس ملی سوییس در این دیدار بود.

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=131295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰